سفرای جدید تایلند و سنگال در تهران رونوشت استوارنامه‌ خود را تقدیم ظریف کردند

سفرای جدید تایلند و سنگال در تهران امروز (یکشنبه)‌ رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وزیر خارجه کشورمان کردند.

به گزارش گروه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛سفیر جدید کشور پادشاهی تایلند  بعدازظهر امروز  (یکشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.
 
در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان به سابقه تاریخی و طولانی روابط دو کشور اشاره کرد و افزود: امسال شصتمین سالگرد برقراری روابط دو کشور را جشن می‌گیریم و من امیدوارم در طول حضور شما روابط و همکاری‌های دوجانبه به ویژه بخش‌های خصوصی دو کشور گسترش یابد.
 
ظریف افزود: تقویت روابط اقتصادی و تجای با تایلند از اولویت‌های ما می‌باشد.
 
در این دیدار سفیر جدید تایلند هم ضمن ابراز خرسندی از دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: به شما اطمینان می‌دهم که متعهد به گسترش روابط دوجانبه در همه حوزه‌ها هستم.
 
وی افزود: گسترش ارتباطات مردمی و تجاری به ویژه در بخش گردشگری از اولویت‌های ما به شمار می‌رود.   
 
همچنین؛سفیر جدید کشور آفریقایی سنگال نیز بعدازظهر امروز (یکشنبه) در دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.
 
در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان خطاب به سفیر جدید سنگال عنوان کرد: امیدوارم حضور شما به عنوان سفیر باعث گسترش و تحکیم روابط دو کشور شود.
 
ظریف با اشاره به ظرفیت‌های بالای ایران در کمک به توسعه کشورهای آفریقایی افزود: ایران ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف تجاری دارد و بخش‌های خصوصی دو کشور می‌توانند همکاری‌های خود را بیش از پیش توسعه دهند.
 
سفیر جدید سنگال نیز ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: هدف و ماموریت اصلی من ارتقای روابط دوجانبه است.
 
وی ابراز امیدواری کرد همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف خصوصا در زمینه انرژی و خودروسازی بیش از پیش گسترش یابد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: سفرای ، جدید ، تایلند ، سنگال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار