دبیر در نشست خبری مطرح کرد:

رشد 9/2 درصدی بودجه 94 نسبت به سال 93 / رشد 18 در صدی درآمد پایدار در بودجه 94

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت :بودجه شهرداری در سال 94 رشد 9/2 درصدی نسبت به سال 93 دارد که از این میان شاهد رشد 18 درصدی درآمدهای پایدار در بودجه 94 هستیم.

رشد 9/2 درصدی بودجه 94 نسبت به سال 93/رشد 18 در صدی درآمد پایدار در بودجه 94
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در نشست خبری صبح امروز (دوشنبه)که در تالار غدیر شورای شهر برگزار شد با اشاره به رشد بودجه شهرداری تهران در سال 94 اظهار کرد:21 هزارو 900 میلیارد تومان بودجه شهرداری و سازمان ها و شرکت های تابعه آن در سال 94 تصویب شده است که نسبت به سال 93 رشد 9/2 درصدی دارد.

وی افزود: 64/5 درصد بودجه 94 نقدی و 35/5 درصد آن غیرنقدی است.

دبیر  ادامه داد: در رصد دخل و خرج بودجه تا پیش از این با مشکل مواجه بودیم که خوشبختانه با تعیین منبع درآمدی، مسیر مصرف آن نیز مشخص شده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تصریح کرد:از 21 هزار و 900 میلیارد تومان بودجه مصوب شهرداری تهران در سال 94، 17هزار و 219 میلیارد تومان به شهرداری و 3هزار و 692 میلیارد تومان به شرکت ها و سازمان های تابعه آن اختصاص داده شده است، که خوشبختانه امسال موفق به بستن بودجه سازمان ها و شرکت های تابعه پیش از رسیدن سال جدید شدیم.

دبیر افزود: یکی از مزیت های بودجه 94، این است که بودجه را به معاونت نمی دهیم بلکه بودجه را به پروژه براساس دو عامل مهم پیشرفت پروژه و میزان هزینه ثبت شده آن تخصیص می دهیم.

وی با اشاره به تفکیک اعتبارات بودجه تصریح کرد:27/6درصد به اعتبارات هزینه ای و 52/4 درصد به اعتبارات سرمایه ای و 20 درصد به تملک دارایی مالی اختصاص داده شده است که در مجموع 72/4 درصد سرمایه ای و 27/6 درصد هزینه ای است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با بیان اینکه رشد 18 درصدی در درآمد پایدار بودجه سال 94 داریم گفت :درآمد پایدار در سال 93، 3هزار و 200 میلیارد تومان بوده که این رقم در سال 94  به 4000 میلیارد تومان رسیده است و شاهد رشد 18 درصدی در درآمد پایدار هستیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهربه بودجه حوزه های مختلف شهرداری اشاره و تصریح کرد:بودجه ماموریت اجتماعی و فرهنگی سال 94، 10 درصد است که نسبت به سال 93، 2 درصد کاهش داشته است همچنین بودجه ماموریت حمل و نقل همانند سال 93، 39 درصد است ضمن اینکه در خصوص بحث مترو 200 میلیارد تومان هزینه عمرانی و فنی آن را افزایش داده ایم.

دبیر ادامه داد: بودجه ماموریت خدمات شهری با کاهش یک درصدی،17 درصد شد،همچنین بودجه مدیریت بحران 3درصد،شهرسازی 3 درصد و بازپرداخت وام 12 درصد است که 2 درصد افزایش داشته است.

 وی با اشاره به اهمیت ایجاد شهر الکترونیک گفت: اتفاق خوبی که در بودجه سال 94 افتاد این بود که با 60درصد رشد در بحث فناوری ورود پیدا کردیم و 14گام برای مدیریت یکپارچه و شهر الکترونیک برداشته شد و همچنین برای زیرساخت این کاراعتباراتی تخصیص یافت.
دبیر با بیان اینکه 5هزار و 946 میلیارد تومان معادل 34.5 درصد برای حوزه حمل و نقل اختصاص دادیم، تصریح کرد: از این رقم 2هزار و 85میلیارد تومان فقط برای مترو است همچنین 932 میلیارد تومان برای حفظ و گسترش فضای سبز،‌ 256 میلیارد تومان برای مساجد و مدارس، 419 میلیارد تومان برای توسعه فضای فرهنگی و 210 میلیادر تومان برای توسعه ورزش همگانی اختصاص یافت.

رئیس کمیسیون بودجه و برنامه ریزی شورای شهر در خصوص بافت‌های فرسوده گفت: به غیر منطقه 22 پروژه جدیدی برای احیای بافت فرسوده پیش بینی شده است که 50میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شده است.

دبیر اضافه کرد: همچنین در بحث عمرانی مترو و در بخش جاری 2هزار و 85هزار میلیارد تومان و 596 میلیارد توماندر بخش اوورهال تخصیص یافته است.

وی در خصوص بودجه اتوبوس و مینی بوس رانی گفت: برای خرید اتوبوس‌های معمولی 120میلیارد تومان، اتوبوس‌های برقی 40میلیارد تومان و همچنین نوسازی اتوبوسرانی 17میلیارد تومان در نظر گرفته شده است ضمن اینکه یکی از سیاست‌های ما این است که به جای اینکه خود شهرداری اتوبوس بخرد خرید خدمت را مورد توجه قرار دهد بدین معنی که خود بخش خصوصی اتوبوس بخرد و بیاورد.

رئیس کمیسیون بودجه وبرنامه ریزی شورای شهر اذعان کرد: 97میلیارد تومان برای خرید تاکسی‌های هیربیدی، 8میلیارد تومان برای کاتالیست تاکسی‌ها و 16میلیارد تومان نیز برای معیشت و بیمه تکمیلی و درمانی تاکسیرانان در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: اختصاص 40میلیارد تومان برای تبدیل موتورسیکلت‌های بنزینی به برقی، اختصاص100میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه یادگار امام و اختصاص 240میلیارد تومان برای بزرگراه شهید شوشتری از دیگر مصوبات بودجه است.

*انتقال پایانه شرق تا شهریور 94

دبیر با اشاره به جابه جایی پایانه‌های آزادی، شرق و جنوب یادآور شد: انتقال پایانه شرق تا پایان شهریور 94 انجام می‌شود و 45میلیارد تومان نیز برای این امر در نظر گرفته شده است همچنین موضوع انتقال پایانه‌های آزادی و جنوب نیز در مرحله مطالعات است.

رئیس کمیسیون بودجه وبرنامه ریزی شورای شهر، گفت: در بودجه 94 به هر معاونت اجازه داده شده تا 3درصد از بودجه خود را برای کار فرهنگی مختص به معاونت خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه 54میلیارد تومان برای ورزش همگانی در نظر گرفته شده است از این مبلغ 28میلیارد تومان برای آقایان و 26میلیارد تومان برای خانم‌ها در نظر گرفته شده است همچنین 256 میلیارد تومان نیز برای کمک به ساخت مساجد تخصیص یافته است.

* ورود شهرداری برای تکمیل پروژه‌های مصلی و بیمارستان رویان

دبیر یادآور شد: شهرداری تهران به منظور تکمیل و بهره‌برداری از پروژه مصلی و بیمارستان رویان مشارکت و همکاری خواهد داشت و به عنوان کارگذاری عمل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه 2هزار و 670 میلیارد تومان بودجه ماموریت خدمات شهری است، تصریح کرد: برای زباله سوز 50میلیارد تومان مورد نیاز بود اما ما این مبلغ را به 80میلیارد تومان افزایش دادیم همچنین با اختصاص 500میلیارد تومان به شهرداری اجازه دادیم تا برای حل مسئله باغات کن وارد عمل شود.

دبیر با اشاره به بازپرداخت وام‌های شهرداری، افزود: 330میلیارد تومان برای بازپرداخت وام مترو، 600میلیارد تومان برای بازپرداخت همه وام‌هایی که از بانک‌ها گرفته شده، 160میلیارد تومان برای سود اوراق مشارکت، 800میلیارد تومان برای فاینانس اتوبان امام علی و تونل نیایش و همچنین 60میلیارد تومان برای پرداخت فاینانس اتوبوس 2کابین در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون بودجه وبرنامه ریزی شورای شهر با بیان اینکه براساس محاسبات شهرداری تا پایان برج هشتم 2هزار و 200میلیارد تومان به عنوان دویون شهرداری بدهکار است، گفت: در بودجه سال 94 ، 750 میلیارد تومان برای پرداخت دیون پیمانکاران، 80میلیارد تومان برای پرداخت بیمه و مالیات پیمانکاران و همچنین 600میلیارد تومان برای پرداخت دیون املاک تصرفی درنظر گرفته شده است که سر  جمع این مبالغ 1430میلیارد تومان است که این عدد نشانگر رشد 240درصدی بازپرداخت دیون پیمانکاران است.

وی در خصوص اولویت‌های پرداخت دیون گفت: کارگروهی در این خصوص تشکیل خواهد شد تا اینکه دیون تا چه سقفی و تا چه سالی پرداخت شود.

دبیر به ساماندهی قیمت‌های قبور بهشت زهرا اشاره و تصریح کرد: این ساماندهی 6ماه زمان برد ولی به معنای گران شدن قیمت قبور نیست این امر از آنجا مورد توجه قرار گرفت که فاز 2بهشت زهرا در حال تکمیل است.

*اختصاص 20میلیارد تومان وام برای پرسنل شهرداری

 رئیس کمیسیون بودجه وبرنامه ریزی شورای شهر ادامه داد: همچنین 20میلیارد تومان وام برای خانه دار شدن کارمندان شهرداری در نظر گرفته شده است.

دبیر در خصوص وضعیت تونل شهید متوسلیان، گفت: این پروژه بیش از 5هزار میلیارد تومان سرمایه می‌خواهد اما کمسیون عمران براساس کارشناسی‌های انجام شده در نظر دارد تا این پروژه را به بخش خصوصی بسپارد تا خود بسازد و بهره برداری کند.

وی تاکید کرد: بدهی دولت به شهرداری تهران به 3 صورت عنوان شده است در ابتدا 12 هزار میلیارد تومان بود سپس بر اساس بودجه مصوب مجلس 9 هزار میلیارد تومان شد و در صحن شورای اسلامی شهر تهران بدهی دولت به شهرداری تهران نزدیک به 7 هزار میلیارد تومان مصوب شد که در بودجه سنواتی دولت باید دیده شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر گفت: فروش تراکم نیز در سال آینده پایین می‌آید و این موضوع باعث نمی‌شود که شهرداری به درآمدهای لازم نرسد بلکه 1000 میلیارد تومان نسبت به برنامه فروش تراکم مجاز را کم کرده‌ایم و در برنامه 5 ساله توسعه نیز همین منوال بوده است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار