عظیمی در همایش بین‌المللی تعاون و امداد بشردوستانه:

کمیته امداد از وارد شدن به مناقشات سیاسی پرهیز می‌کند

قائم مقام معاون بین‌الملل کمیته امداد گفت: کمیته امداد از وارد شدن به مناقشات سیاسی پرهیز می‌کند و صرفاً دست به اقدامات بشردوستانه می‌‍زند اما در برخی کشورها مؤسسات خیریه دست به اقداماتی می‌زنند که بشردوستانه نیست و بعضاً حقایق را وارونه جلو می‌دهند.

کمیته امداد از وارد شدن به مناقشات سیاسی پرهیز می‌کند

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، عظیمی قائم مقام معاون بین‌الملل کمیته امداد در همایش بین‌المللی تعاون و امداد بشردوستانه که در سالن اجتماعات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: کمیته امداد از وارد شدن به مناقشات سیاسی پرهیز می‌کند و صرفاً دست به اقدامات بشردوستانه می‌‌زند اما در برخی کشورها مؤسسات خیریه دست به اقداماتی می‌زنند که بشردوستانه نیست و بعضاً حقایق را وارونه جلو می‌دهند.

وی ادامه داد: کمیته امداد در 8 کشور دفتر نمایندگی ثابت دارد و با 40 کشور هم ارتباطات بشردوستانه داشته و رمز موفقیت این سازمان پاسخگویی به نیازهای واقعی نیازمندان و صداقت و شفافیت است.

قائم مقام معاون بین‌الملل کمیته امداد با اشاره به همکاری کمیته امداد در کشورهای آفریقایی، آسیایی و کشورهای همسایه یادآور شد: کمیته امداد هرجا درخواستی برای انتقال تجربیات وجود داشته باشد، بدون دخالت در امور داخلی آن کشور نقش‌آفرینی می‌کند.

عظیمی گفت: هدف کمیته امداد ارسال پیام مهرورزی ملت ایران به دنیا همچون افغانستان و عراق است و آن چه به عنوان فعالیت بشردوستانه انجام می‌دهد، بسیار مهم است.

وی در پایان با اشاره به اهمیت توجه هر چه بیشتر به فعالیت‌های بشردوستانه سازماندهی شده جمهوری اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام خاطرنشان کرد: در گفتمان انقلاب اسلامی انسان کریم است و نگاه ابزاری به انسان نمی‌شود اما در غرب این موضوع متفاوت است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کمیته ، بشردوستانه ، تعاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار