اشتاینمایر:‌ نبايد فرصت توافق با ايران را از دست بدهیم/ توافق هسته‌ای باعث ایجاد امنیت و ثبات در منطقه می شود

وزیر خارجه آلمان حصول توافق هسته‌ای با ایران را منجر به امنیت و ثبات در منطقه دانست و تاکید کرد نباید فرصتی را که با ایران داریم، از دست بدهیم.

اشتاینمایر:‌ نبايد فرصت توافق با ايران را از دست بدهیمبه گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وزیر خارجه آلماندر گفتگو با  روزنامه عکاظ چاپ ریاض با هشدار درباره پیامدهای شهرک سازی رژیم صهیونیستی، حصول توافق هسته‌ای با ایران را منجر به امنیت و ثبات در منطقه دانست و تاکید کرد نباید فرصتی را که با ایران داریم، از دست بدهیم. 

"فرانک وال‌تر اشتانمایر"، وزیر امور خارجه آلمان در گفتگو با این روزنامه، تصریح کرد مناقصه گذاریهای کابینه اسراییل برای ساخت شهرکهای بیشتر در کرانه باختری و قدس شرقی مانعی بر سر تلاش‌های تاسیس دو کشور مستقل فلسطین و اسرائیل به شمار می‌رود. 

 وی با تاکید بر اهمیت هماهنگی و همکاری با عربستان و کشورهای عربی و اسلامی در زمینه مبارزه با تروریسم گفت: ‌ بدون شک، حوادث عراق، سوریه، لیبی، یمن و گروه‌های تروریستی، به خصوص داعش باعث شد ما بیشتر به تبادل اطلاعات و تجربیات در زمینه مبارزه با این آفت توجه و در زمینه امنیت و صلح با هم همکاری کنیم. 

وی درباره آینده روند صلح در منطقه در سایه اوضاع کنونی گفت: ‌مهم است که بین اسراییل و فلسطین صلح محقق و سیاست‌های شهرکسازی متوقف شود. ما نگرانی خود را درباره مناقصه‌های کابینه اسراییل برای ساخت شهرکهای بیشتر در کرانه باختری و قدس شرقی اعلام کردیم. این مسئله مانعی بر سر تلاش‌های صورت گرفته برای تاسیس دو کشور به شمار می‌رود. 

 از سوی دیگر از همه طرف‌ها خواستیم از اقدامات یکجانبه که ممکن است به تنش در اوضاع به خصوص در قدس و غزه منجر شود، خودداری کنند. 

اشتانمایر، درباره اوضاع یمن، گفت: موضع ما، بر اساس طرح کشورهای خلیج فارس و نتایج گفتگوهای ملی است که بستری متناسب با وسعت و ساختار جغرافیای انسانی یمن، ایجاد کند. همین مسئله باعث می‌شود از میانجیگری‌های جمال بن عمر، فرستاده سازمان ملل حمایت کنیم.

 وی در ادامه در خصوص تحولات یمن گفت: ما برای وحدت یمن و تکثرگرایی در این کشور از طریق گفتگو تلاش می‌کنیم؛ گفتگویی که همه طرف‌ها در آن حضور دارند.
 
وی در پاسخ به این سوال که به موضوع خلع سلاح هسته‌ای در سایه کنفرانسی که اخیرا برگزار شد، چگونه نگاه می‌کند، گفت: وقتی از سلاح هسته‌ای صحبت می‌کنیم، منظور ما سلاح شیمیایی، گازهای سمی و سایر سلاح‌ها نیز هست. برای ما اهمیت دارد که با کشورهای عربی در این خصوص همکاری کنیم. به عقیده ما، استفاده از این مواد، جنایتی ضدبشری است و می‌خواهیم که مسئولان در این خصوص، دادگاهی شوند. ما، خواسته‌های شورای اجرایی سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی را تایید می‌کنیم. 

 اشتانمایر درباره مذاکرات هسته‌ای غرب با ایران گفت: ‌تحقق پیشرفت و توافق در این پرونده، پیامدهای مثبتی در روند منع گسترش سلاح هسته‌ای خواهد داشت و به ایجاد امنیت و ثبات در منطقه و کشورهای خلیج فارس منجر خواهد شد. 

علاوه بر این باید بدانیم، آنچه بعد از ده سال مذاکره به آن رسیدیم، دستاورد کمی نیست به همین سبب نباید قبل از امضای توافق نهایی با تهران فرصتی را که در برابر ماست، از دست بدهیم. 

وزیر امور خارجه آلمان، درباره بحران اوکراین گفت: ‌ ما به دیپلماسی اعتماد سازی و همکاری نیاز داریم اما ملحق شدن کریمه به روسیه و حوادث شرق اوکراین در راستای این نیاز نیست. به همین سبب برای اجرای تفاهمات سیزده بندی می‌نسک، تلاش می‌کنیم. اولین بند از تفاهمات می‌نسک آتش بس و خارج کردن سلاح‌ها بود. ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا، توافقنامه‌ای را پیگیری می‌کنند که در دوازدهم فوریه گذشته امضا شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: المان ، ایران ، هسته ای ، توافق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۳۲ ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
ترس داعش افتاده توی بدنتون و حالا دم از ارتباط باایران و... میزنید! هزاران دشمنی ونیرنگ و تحریم برعلیه ایران انجام دادید یادتون نبود نه ؟؟!!! بی دینهای کثیف....
آخرین اخبار