جدیدترین روش نجات پای دیابتی

دستگاه بک کین، از قطع پای افراد مبتلا به دیابت جلوگیری می‌کند.

عباس حلاج کارلادانی، استاد دانشگاه استکهلم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بکیوم تراپی روش جدیدی در درمان دیابت محسوب می‌شود که توسط یک دستگاه کارهای آن صورت می‌گیرد.این دستگاه فشار منفی بر روی سطح زخم ایجاد می‌کند و از این طریق جریان خون فرد را افزایش می‌دهد و ترشحات مونوکسیدات زخم را از روی سطح آن جدا می‌کند.

وی افزود: 20 سال پیش یک پزشک آمریکایی، دستگاهی را در اختیار بیماران و پزشکان قرار داد که به وسیله یک لوله با سطح زخم ارتباط برقرار می‌کند و باعث افزایش جریان خون در سطح زخم می‌شود، علاوه بر آن از طریق دستگاه آنتی‌بیوتیک بهتر به زخم می‌رسد.

این استاد دانشگاه استکهلم با اشاره به تحقیقات خود در زمینه درمان زخم‌های دیابتی از 10 سال پیش اظهار داشت: سیستم بک کین از حدود 5 سال پیش در بیمارستان‌های مختلف از جمله بیمارستان الزهرای اصفهان مورد استفاده قرار گرفته است. این دستگاه همان نمونه ایرانی دستگاه آمریکایی محسوب می‌شود و مکانیزم آن بر روی زخم‌های دیابتی با مکانیزم آن بر روی زخم‌های معمولی تفاوتی نمی‌کند.

حلاج کارلادانی ادامه داد: تمام قطعات دستگاه بک کین به جز 2 قطعه آن در ایران ساخته شده است و 80 درصد محصول ملی به شمار می‌رود. این دستگاه تاکنون از قطع پاهای دیابتی زیادی جلوگیری کرده و کپی دستگاه بک کین توسط افراد دیگری تهیه شده است. این مسئله می‌تواند منجر به ضرررسانی به نام دستگاه شود.

وی خاطرنشان کرد: توانایی تولید دستگاه بک کین به مقدار مورد نیاز در کشور وجود دارد و علت فراگیر نشدن آن در تمام بیمارستان‌های کشور را می‌توان آشنا نبودن تیم پزشکی با این دستگاه دانست. علاوه بر آن مقالات متعددی در مجلات معتبر علمی پیرامون دستگاه بک کین به رشته تحریر درآمده است و از 20 سال گذشته تاکنون 4 هزار تحقیق آزمایشگاهی بر روی دستگاه بک کین صورت گرفته و کارآیی آن از نظر علمی در کشور به اثبات رسیده است.

این استاد دانشگاه استکهلم بیان کرد: از 4 سال پیش تاکنون دستگاه بک کین را برای بیماران دیابتی استفاده می‌کنیم.

همچنین 3000 پرستار در سطح کشور آموزش‌های لازم را در خصوص کاربرد این دستگاه دیده‌اند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار