شعری‌مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

باید به سمت تک‌نرخی شدن ارز گام برداریم/ توسعه صنايع پايين دستی پتروشيمی در شهرك‌های صنعتی

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تاکید کرد: مشکل ورود کالاهای پتروشیمی با ارز مبادله‌ای حل نمی‌شود مگر اینکه به سمت تک‌نرخی شدن ارز حرکت کنیم.

عباس شعری مقدم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص ارتقای صنایع پایین دستی در کشور اظهار داشت: اخیرا براساس قانون صنعت نفت، پتروشیمی موظف شده که در صنایع پایین دستی ورود پیدا کند و مصوبه‌ای به همین منظور در هیئت مدیره به تصویب رسیده که به موجب آن شرکت ملی صنایع پتروشیمی و وزارت صنعت در کنار صنایع پایین دستی باشد. همچنین در کنار شهرک‌های صنعتی، وزارت صنعت تلاش می‌کند که صنایع پایین دستی را توسعه دهد تا امکانات مورد نیاز آنها را فراهم نماید.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران از برنامه توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: همه امکانات را برای فعالان این عرصه در این شهرک‌ها فراهم می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تولید در صنعت پتروشمی کاملا منطبق بر سیاست‌های کلی "اقتصاد مقاومتی" است، گفت :‌ اینکه نفت خام به محصول پتروشیمی و کالاهای مورد نیاز تبدیل شود همان معنای اقتصاد مقاومتی است که در این صنعت مورد توجه قرار دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا کالاهای اساسی محصولات پتروشیمی مشابه با ارز مبادله‌ای وارد کشور می‌شوند؟ اظهار داشت: مشکل ورود کالا با ارز مبادله‌ای حل نمی‌شود مگر اینکه قیمت ارز تک‌نرخی شود و دولت هم در نظر دارد این کار را انجام دهد. مسلما این مشکل تا زمانی که دو نرخی وجود دارد پابرجاست و از هر نقطه‌ای هم بخواهیم این مشکل را برطرف کنیم بازهم در جایی دیگر به مشکل برخورد خواهیم کرد.
 
شعری مقدم تاکید کرد: بایستی دولت هرچه سریعتر به سمت تک‌نرخی شدن ارز حرکت کند. وقتی قیمت ارز تک‌نرخی شود محصولات پتروشیمی با قیمت فوب خلیج فارس منهای 5 درصد به فروش می‌رسد و با این حساب واردات برای کشور مقرون به صرفه خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار