یک کارشناس سیاست خارجی مطرح کرد؛

نگرانی ریاض از رفتار آمریکا در پرونده هسته‌ای ایران

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: عربستان این ترس را دارد که ایران و آمریکا آن را در زمینه هسته‌ای دور بزنند حتی گفته می‌شود که آنها به آمریکایی‌ها اعلام کردند که اگر می‌خواهید به ایران حمله کنید می‌توانید از خاک ما استفاده کنید.

"محمد ساجدی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه عربستان در سه محور با آمریکا دارای اختلاف است اظهار داشت: محور اول توافق و نزدیکی ایران به 1+5 است چرا که عربستان از این موضوع وحشت دارد که ایران و آمریکا در زمینه پرونده هسته‌ای به یکدیگر نزدیک شوند.

وی ادامه داد: همچنین عربستان این ترس را دارد که ایران و آمریکا آن را در زمینه هسته‌ای دور بزنند حتی گفته می‌شود که آنها به آمریکایی‌ها اعلام کردند که اگر می‌خواهید به ایران حمله کنید می‌توانید از خاک ما استفاده کنید.
 
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: دومین محور اختلاف انکار آمریکا از بمباران سوریه بود که در آخرین لحظه با تلاش ایران و روسیه این کشور از این بمباران نجات پیدا کرد و عربستان با توجه به اینکه خواستار سقوط رژیم بشار اسد بود از این انکار آمریکایی‌ها استقبال نکرد.
 
ساجدی افزود: نکته سوم این است که عربستان و آمریکا این انتقاد را دارد که چرا در بحث مصر آنها جانب محمد مرسی را گرفتند بنابراین این اختلافات میان این دو کشور وجود دارد عربستان می‌داند که ایران در حال رشد و قدرت گرفتن در منطقه است.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: با ثبات و آرامش در سوریه، لبنان و عراق مقاومت منطقه تقویت شده و عملا طرح کشورهای مرتجع عرب با شکست روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار