دکتر هاشمی گفت: وزارت بهداشت از برنامه‌هايي كه منجر به تقويت اهداف شهدا، رشادت‌ها و بزرگ‌منشی‌ها‌ی آنها می‌شود، حمايت می‌كند و اين مهم را وظيفه خود ميی‌دانند.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،دكتر هاشمي در همايش بزرگداشت روز شهيد و تكريم از زنان حماسه‌ساز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دوران دفاع مقدس كه با حضور حجت الاسلام شهيدي نماینده ولی فقیه و معاون رئيس جمهور در بنیاد شهید و امور ايثارگران، همسر رئيس جمهور رئيس بنياد شهيد تهران و خانواده‌هاي گرانقدر شهدا و ايثارگران مجموعه وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به نزديك شدن به ايام فاطميه دوم گفت: بايد متوسل به بانوي گرامي اسلام و صديقه كبري حضرت فاطمه (س) شويم و از او بخواهيم كه عاقبت ما را ختم به خير كند و كمك كند كشور راه عزت، پيشرفت و آرامش را طی كند و بتوانیم در مسير تحقق اهداف والاي شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس گام برداریم.
 
شهدا متعلق به همه  مردم هستند
وزير بهداشت با بيان اين كه شهداي انقلاب اسلامي، همه قهرمانان ملي كشور هستند و متعلق به همه كشور مي‌باشند، تصريح كرد: ما نمي‌توانيم نام شهدا را به نام خانواده شهدا و يا به عنوان گروه و صنف خودمان مصادره كنيم بلكه شهدا متعلق به همه كشور هستند.

دكتر هاشمي يادآور شد شهدايي مانند شهيد باكري، شهيد همت، شهيد رجب بيگي، شهيد زين‌الدين، شهيد حسين فرازي و شهيد كاظمي هركدامشان مانند شهيد بهشتي يك ملت بودند، و محصور كردن آنها در جماعت و گروه خود، نوعي ظلم و جفاي مضاعف به آن عزيزان است.

وزير بهداشت با اشاره به برگزاري مراسم تقدير از شهدا و ايثارگران تصريح كرد: بايد اين فرهنگ را در جامعه تسري دهيم كه براي برگزاري اين گونه مراسم، همه، به ويژه دانشجويان و اساتيد با شور و اشتياق شركت نمايند و اينطور نيست كه فقط عده‌اي در روزهاي سخت مدافع منافع ملي باشند بلكه همه بايدحضور داشته باشند و بايد اين فرهنگ را در جامعه گسترش دهيم.
وزير بهداشت خاطرنشان كرد: بقاي انقلاب در گرو تعهد به شهدا، ايثارگران، جانبازان و اهداف آنهاست و اگر آنها نبودند، جمهوري اسلامي نيز وجود نداشت و امتداد پيدا نمي‌كرد.

دكتر هاشمي با تاكيد بر ضرورت قدرشناسي از شهدا و خانواده‌هاي آنها تصريح كرد: قدرشناسي فقط در نصب پوستر و بيلبورد خلاصه نمي‌شود بلكه بايد منش شهدا عملاً در زندگي ما ساري و جاري باشد.

وزير بهداشت همچنين گفت: شهدا همه فرزندان ما بودند و در فضای انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، با نفس قدسي امام ساخته شدند و ايثارگري كردند.
 
باید حلقه ها و قالب ها را بشکنیم/جوانان امروز، به شهدا نزدیک تر از ما هستند
وزير بهداشت كه خود برادر شهيد و جانباز مي‌باشد، خطاب به مديران حاضر در اين مراسم تصريح كرد كشيدن هاله‌اي از تقدس بر روي شهدا، باعث فاصله انداختن نسل امروز با شهدا می شود و بايد حلقه‌ها و قالب‌ها را بشكنيم چرا كه خيلي از جوان‌ها فاصله‌اشان با شهدا نزديكتر از ماست و بايد با چشم دل به آنها نگاه كنيم نه چشم ظاهر.
دكتر هاشمي خاطرنشان كرد: براي تحقق هدف جذب حداكثري افراد، بايد رفتارها را تغيير دهيم و افراد را وادار به دورويي و نفاق نكنيم.
وزير بهداشت با اشاره به اين كه مسئوليت شما مديران مسئوليت سنگيني است يادآور شد: افتخار مي‌كنيم كه در دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت يازدهم اكثر افراد كابينه و مسولان كشور جزء خانواده شهدا هستند و یا در دوران دفاع مقدس جز رزمندگان دفاع مقدس بوده‌اند.
دكتر هاشمي گفت: در وزارت بهداشت نيز بسیاری از مشاوران و مديران ما سردار جنگ بوده يا جزء خانواده شهدا هستند.

وزير بهداشت پیشنهاد كرد: در سال 94 شكل برگزاري مراسم گراميداشت شهدا و ديگر اعياد مذهبي را از دولتي بودن تغيير داده و خود دانشجويان و اساتيد محور برگزار كننده و پيشقراول برگزاري اين گونه مراسم باشند و ما فقط بستر را فراهم نماييم و در مراسم آنها شركت كنيم.

دكتر هاشمي افزود: اين گونه بزرگداشت‌ها و مراسم بايد به گونه‌اي برگزار شود كه كاركنان احساس كنند مراسم متعلق به خود آنهاست و البته مراسم، خيلي هم حزن آلود برگزار نشود چرا كه در این مراسم از عزيزترين افراد  تقدیر مي‌كنيم.

وزير بهداشت تصريح كرد: وزارت بهداشت از برنامه‌هايي كه منجر به تقويت و تكريم اهداف شهدا، رشادت‌ها و بزرگ‌منشي‌هاي آنها مي‌شود، حمايت مي‌كند و اين را وظيفه خود مي‌دانيم.
وي افزود: دانشگاه‌ها نيز موظف هستند ايثارگران را تكريم نمايند چرا كه آنها سرمايه‌هاي اصلي ما هستند و ماندگارترين خدمتي كه مي‌توانيم انجام دهيم خدمت به شهدا و خانواده‌هاي آنها و ترويج فرهنگ شهادت و ايثارگري است و در اين مسير از هيچ تلاشي فروگذار نخواهيم كرد.

دكتر هاشمي گفت: بنده به عنوان عضوي از دولت و حوزه سلامت در اين مقطع حساس از تاريخ ملت ايران در دولت دكتر روحاني معتقدم اگر بخواهيم ايثارگري را در اين زمان استمرار بخشيم و اگر باور داريم كه هر روز عاشورا و کربلاست؛ شكل ایثارگری ديروز نبرد و جنگ بود و امروز شکل ایثارگری كار بدون منت و خالصانه در راه خدمت به مردم و مبارزه با فساد و تبعيض هاست.
 
انقلاب اسلامی ایران؛ بزرگترین انقلاب فرهنگی
وزير بهداشت با بيان اين كه انقلاب اسلامي ايران انقلاب ايدئولوژيك و بزرگترين انقلاب فرهنگي بود گفت: بايد امروز به ابعاد فرهنگي جامعه كه در رفتار و نه در بيان تجلي پيدا مي‌كند توجه كنيم.
وي خاطرنشان كرد: مردم از رفتار مسئولين و اداره‌كنندگان كشور و نظام الگو مي‌گيرند و حرف‌ها، تابلوهايي هستند كه در گنجینه ما مي‌مانند ولي آنچه رفتار ساز است، كردار افراد است و مدیران در وزارت بهداشت باید به نحوي عمل کنند كه شرمنده شهدا نباشيم.
 
نقش آفرینی گروه های پزشکی و پرستاران در دوران دفاع مقدس
وزير بهداشت يادآور شد: وزارت بهداشت از جمله وزارتخانه‌هاي استنثنايي است كه بانوان آنها در دوران دفاع مقدس و خط مقدم جبهه‌ها در قالب پرستار و پزشك نقش ويژه‌اي در مراقبت از رزمندگان اسلام داشته‌اند.

گفتني است: در ادامه اين مراسم با حضور همسر رئيس جمهور، همسر وزير بهداشت، حجت الاسلام شهيدي نماینده ولی فقیه و معاون رئيس جمهور در بنیاد شهيد و امور ايثارگران، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مشاور وزیر در امور ایثارگران از زنان ايثارگر وزارت بهداشت تقدير شد.
همچنين روساي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي تهران، شهيدبهشتي، ايران و توانبخشي نيز با اهداي تقديرنامه‌اي از وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به عنوان برادر شهيد و ايثارگر تقدير كردند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.