عضو کمیسیون صنایع و معادن مطرح کرد

شفاف سازی قیمت‌ها محصولات با عرضه بورس کالا

حسینی گفت:عرضه ی محصولات در بورس کالا قطعا می‌تواند مانعی برای افزایش قیمت‌ها باشد و فضای رقابتی را ایجاد نماید و از طریق این فضا به کشف قیمت برای کالا‌ها اقدام شود.

هادی حسینی عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص روند قیمت گذاری در بورس کالا گفت:عرضه ی محصولات در بورس کالا قطعا می‌تواند مانعی برای افزایش قیمت‌ها باشد و فضای رقابتی را ایجاد نماید و از طریق این فضا به کشف قیمت برای کالا‌ها اقدام شود.

وی با اشاره به تاثیر توانایی مالی در معاملات بورس کالا گفت:خریدارانی که توانایی مالی بیشتری برای خرید داشته باشند وارد بورس کالا شده و اقدام به معامله می‌نمایند که در این شرایط افراد با توانایی پایین‌تر قادر به خرید نبوده و باز هم در چنین شرایطی کالاها به دست مصرف کننده‌ی واقعی نخواهد رسید.

حسینی در این‌باره افزود:در این شرایط باز هم امکان افزایش قیمت پیش خواهد آمد و فضای رقابتی از بین معنی نخواهد داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در توضیح شرایط واسطه‌گری در بورس کالا تصریح کرد: اگر بتوان شرایطی را فراهم کرد که کالا بدون واسطه به دست مصرف کننده برسد دیگر با معزل افزایش قیمت روبه‌رو نخواهیم بود.

وی در خصوص شرایط قیمت‌گذاری محصولات پتروشیمی اظهار داشت:تمامی تحولات قیمت خوراک پتروشیمی ‌ها بسته به شرایط بازار است.

حسینی افزود: اگر صنعت نفت  به جای قیمت‌گذاری بر روی نرخ خوراک پتروشیمی‌ها،اجازه به تعیین نرخ از طریق سیستم عرضه و تقاضا دهد و قیمت گذاری از طریق بازار رقابتی صورت گیرد شرایط رو‌به بهبود خواهد رفت.

وی در پایان با بیان تاثیر قیمت‌گذاری آزاد بر نرخ پتروشیمی‌ها گفت:اگر قیمت‌گذاری پتروشیمی‌ها دیگر با معزل افزایش قیمت رو‌به رو نخواهیم بود ولی تا زمانی که قیمت‌ گذاری آزاد انجام شود وابسته به عرضه و تقاضا با افزایش نرخ رو‌به رو خواهیم بود. 

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، کالا ، ارزش ، عرضه ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار