اسماعیلی خبر داد

دستگیری 300 نفر از دلالان / جذب 100 قاضی در دادگستری استان تهران

رئیس دادگستری کل استان تهران گفت: حدود 7 الی 8 ماه اخیر با فعالیت‌های سازمان حفاظت اطلاعات نزدیک به 300 نفر از دلالان که به ناحق قضات را بدنام می‌کردند، بازداشت شدند.

دستگیری 300 نفر از دلالان / جذب 100 قاضی در دادگستری استان تهرانبه گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، غلامحسین اسماعیلی در آخرین نشست شورای مدیران دادگستری کل استان تهران که امروز 20 اسفند در مجتمع امام‌خمینی (ره) برگزار شد، ضمن تشکر از همکاران دادگستری استان گفت: در جهت کیفیت رسیدگی و دقت در امر دادرسی خوشبختانه جلسه پایانی ما با تقدیر و تشکر از جمعی از همکاران تقارن پیدا کرده است.

وی ادامه داد: دادگستری تهران به لحاظ عرض و طولی که دارد در یک سال نمی‌تواند تمام اجزای دادگستری را مورد ارزیابی قرار دهد، قطعاً بخش‌هایی در سنوات قبل و بخش‌هایی نیز در سنوات آتی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

اسماعیلی افزود: ما در حوزه کیفیت، پرونده‌های بسیار سخت و سنگینی را در سال 93 رسیدگی کردیم و هم احکام بسیار مهمی نیز در ارتباط با آن‌ها اجرا شد.

رئیس دادگستری کل استان تهران اظهار داشت: در رسیدگی به پرونده‌های خاص وقتی پرونده‌ای مطرح می‌شد، در واقع پرونده دادگستری تهران است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال 93 ادامه داد: هم در جهت ارتقای نظم، ارتباط، سلامت، افزایش اعتماد عمومی و هم در جهت صیانت از شأن و منزلت همکاران در سال 93 قدم‌های خوبی برداشته شد که در همه این زمینه‌ها نسبت به گذشته وضع‌مان بهتر است.

اسماعیلی با اشاره به دستگیری 300 نفر از دلالان و افرادی که به ناحق قضات را بدنام کرده بودند، گفت: آنچه در ذهن و منظر برخی از شهروندان و مردم و مسئولین نسبت به دستگاه قضا بود، اکثریت قریب به اتفاق آن افراد سودجویی بودند که دستگاه قضا و برخی از قضات را بدنام کرده بودند که در 7 الی 8 ماه اخیر با فعالیت‌های حفاظت اطلاعات نزدیک به 300 نفر از این افراد بازداشت شدند که هیچ کدام با قضات دستگاه قضایی ارتباط نداشتند، ‌اما در پیرامون دستگاه قضا اقداماتی علیه آن انجام می‌دادند که یک پاکسازی نسبتاً خوبی پیرامون دادگستری استان و دستگاه قضایی انجام شده است.

رئیس دادگستری کل استان تهران افزود: در سال 93 اقدامات بسیار خوبی در جهت جذب قاضی و جابه‌جایی و ارتقاء همکاران قضایی انجام شد، موضوعی که بسیاری از همکاران را رنج می‌داد که با عنایت رئیس دستگاه قضا،‌ این کار نیز انجام شد.

وی ادامه داد: ما جذب 100 قاضی در چهار ماهه پایان سال را داشتیم که با این اقدام مسیر برای ارتقاء همکاران انجام شد.

اسماعیلی اظهار داشت: قضات جدید از سال 94 آغاز به کار خواهند کرد.

رئیس دادگستری کل استان تهران با اشاره به تغییرات ساختاری در دادگستری استان تهران تصریح کرد: امسال یک‌سری تغییرات ساختاری در دادگستری استان را داشتیم، از جمله این که حوزه نظارت دادگستری تهران، برای تقویت نظارت‌های مربوط به دادگستری ارتقا پیدا کرد و حوزه منابع انسانی ارتقا پیدا کرد تا بتواند بیش از گذشته در خدمت منابع انسانی زحمت‌کش این مجموعه باشد و همچنین معاونت مالی و پشتیبانی کارش از بقیه مجموعه‌ها مُنفک شد.

وی با اشاره به اقدامات محوری انجام شده گفت: در رابطه با نیازهای فضای فیزیکی دادگستری در سال 93 گام‌هایی برداشته شد که عمده آثار آن در سنوات بعد نمایان خواهد شد.

اسماعیلی ادامه داد: امسال نیز گام‌های بیشتری برداشته شد، از جمله این که مجتمع محاکم تجدیدنظر ما پیشرفت بسیار خوبی داشت که در سال 94 در یک بازه زمانی 18 ماهه به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دادگستری کل استان تهران افزود: بزرگ‌ترین ساختمان دادگستری تهران با بیش از 35 هزار متر زیربنا ظرف 18 ماه احداث خواهد شد، همچنین مجتمع جنایی که تعطیل شده بود، راه‌اندازی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده اظهار داشت: در رابطه با دادسرای ملارد و ساختمان شماره 2 شهریار، پیشوا، رودهن نیز اقدامات خوبی انجام شد و همچنین طرح جامع آمایش سرزمینی نواحی دادسرا و مجتمع‌های قضایی دادگستری تهران تهیه و آماده شد که با عنایت رئیس دستگاه قضا و اعتبارات دولتی وضعیت بسیار خوبی را برای دادگستری ترسیم کرده‌ایم.

اسماعیلی افزود: از دیگر اقدامات انجام شده برقراری سرویس ایاب و ذهاب برای کارکنان دادگستری و دادسراها است.

رئیس دادگستری کل استان تهران تصریح کرد: سال 94 برای ما سال ویژه‌ای است، چرا که از یک سو آیین دادسری کیفری جدید را عملیاتی می‌کنیم و از سوی دیگر سال پایان برنامه 5 ساله قضایی است که بایستی عقب‌مانده‌های این طرح را اجرا کنیم.

وی گفت: سال 94 سال اول دوره پنج ساله آیت‌الله آملی‌لاریجانی است و بایستی برای بسیاری از اقتضاعات دیگر کمرهایمان را محکم ببندیم و برای کار جهادی آماده شویم.

اسماعیلی ادامه داد: قطعاً در سال 94 به دنبال ارتقا انضباط اداری خواهیم بود و سلامت ارکان دادگستری جز محور ما است. همچنین بهبود کیفیت رسیدگی، کاهش اطاله دادرسی، افزایش اعتماد عمومی، رسیدگی فوری، ویژه و قاطع به پرونده‌های زمین‌خواری و تجاوز به محیط زیست است.

رئیس دادگستری کل استان تهران اظهار داشت: تأکیدات رهبر معظم انقلاب در رابطه با محیط زیست و زمین‌خواری مسئولیت ما را برای سال 94 سنگین کرده است.

وی گفت: امیدوارم در سال 94 با وعده‌ای که از رئیس دستگاه قضا گرفته‌ایم، برنامه استانی آیت‌الله آملی‌لاریجانی در تهران خواهد بود.

اسماعیلی ادامه داد: برنامه سال 94 تدوین شده که اصلاحات جزئی قرار است انجام شود که قطعاً اولین هفته سال 94 برنامه اجرایی را تقدیم همکاران خواهیم کرد، برای این که بتوانیم بر اساس برنامه مأموریت خود را انجام دهیم.

رئیس دادگستری کل استان تهران افزود: تقاضا می‌کنیم برای سال آینده با عنایت به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب نسبت به منابع طبیعی توجه بیشتری داشته باشیم. همچنین در برخورد با پرونده‌های بیت‌المال نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

شایان ذکر است در این مراسم تبیین ورژن جدید نصب شده روی سیستم CNS همچنین مراسم تقدیر از قضات نمونه انجام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار