اوحدی به باشگاه خبرنگاران خبر داد:

آغاز دور دوم اعزام به عمره از فردا/ احتمال لغو پرواز‌های عمره از اول فروردین

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: اگر مشکل صدور ویزا تا روز شنبه (23 اسفند) حل نشود، پرواز‌های عمره از ابتدای فروردین سال 94 لغو خواهد شد.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌و‌گو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به کاهش 50 درصدی صدور ویزای عمره اظهار کرد: طی هفته‌های گذشته شاهد کاهش 50 درصدی صدور روادید بودیم که این موضوع باعث اختلال در برنامه‌های سازمان حج و زیارت شد.

وی در ادامه افزود: ابتدا موضوع کمبود نیروی انسانی کنسول‌ گری‌های عربستان در تهران و مشهد مطرح شد که با اقدام به موقع وزارت امور خارجه کشورمان این مسئله بر طرف شد. همچنین در سفری که به عربستان برای پیگیری این موضوع داشتیم، وزیر حج عربستان قول مساعدی مبنی بر حل مشکل بوجود آمده و بازگشت روند صدور ویزا به روال عادی دادند.

اوحدی در ادامه با بیان اینکه دور دوم اعزام به عمره از فردا شروع می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه علاوه بر کاهش صدور ویزا با بی نظمی در صدور روادید مواجه هستیم، به طوری که روز گذشته کنسول گری عربستان در مشهد حتی یک ویزا هم صادر نکرد و اگر این روال ادامه یابد، سازمان حج نیز نمی‌تواند تبعیضی برای تشرف زاعرین را بپذیرد، البته وزیر حج عربستان مجددا قول حل مشکل بوجود آمده را داده است.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: اگر مشکل صدور روادید تا روز شنبه حل نشود، پرواز‌های عمره زائران ایرانی از اول فروردین لغو خواهد شد، چرا که بی نظمی و کاهش صدور روادید از سوی عربستان هیچ توجیهی ندارد و ما برای حفظ کرامت زائران ایرانی پروازها را لغو خواهیم کرد.

وی در خصوص انجام قرعه کشی برای اعزام 50 درصد از زائران یاد آور شد: قرعه کشی زمانی کاربرد داشت که ما با بی نظمی در صدور ویزا مواجه نبودیم اما در صورتی که تضمینی برای نظم در روند صدور ویزا داشته باشیم، قرعه کشی برای اعزام 50 درصد از زائران به ترتیبت اولویت انجام خواهد شد.

اوحدی با اشاره به لغو 80 پرواز عمره تا کنون افزود: تاریخ جدید برای اعزام زائرانی که پرواز آنان لغو شده است، تعیین شده اما در صورتی که زائری امکان تشرف را نداشت، می‌تواند زمان دیگری به سرزمین وحی اعزام شود و اطمینان خاطر داشته باشد که اولویت وی حفظ خواهد شد، ضمن اینکه ذکر این نکته ضروری است که هیچ جریمه‌ای به وی تعلق نمی‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ویزا ، اوحدی ، سازمان ، حج ، زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
ازاعزام افرادی که قبلا مشرف شده اند جلوگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
منتظر
۲۱:۰۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
ما تا کی باید نتیجه قطعی رو بدونیم پرواز ما 25فروردینه ولی هنوز برا ی واکسن اقدام نکردیم تو رو خدا تکلیف مارد زودتر مشخص کنید
آخرین اخبار