نگاهی به هنر انقلاب اسلامی؛

«زارعی»: جایگاه تئا‌تر انقلاب با شعار درست نمی‌شود

یك نویسنده و كارگردان تئا‌تر معتقد است كه جایگاه تئا‌تر انقلاب و رشد آن تنها با شعار اتفاق نمی‌افتد و باید عملكرد و برنامه ریزی صحیح درخصوص آن انجام داد.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، كوروش زارعی، نویسنده و كارگردان تئا‌تر، درخصوص جایگاه تئا‌تر انقلاب در جریانات هنری كشور گفت: بسیاری از اشخاص نخواستند كه تئا‌تر انقلاب به جایگاه واقعی خود برسد و تنها در این سال‌ها شعار می‌دهند، آن‌ها مسبب اصلی شكل نگرفتن تئا‌تر انقلاب و جریانات پیرامون آن بوده و هستند. باید بدانیم كه جایگاه تئا‌تر انقلاب و رشد آن تنها با شعار اتفاق نمی‌افتد و باید عملكرد و برنامه ریزی صحیح درمورد آن انجام داد. 

وی ادامه داد: درخصوص این كه چرا این اتفاق رخ نداده، دو نكته حائز اهمیت است. در این سال‌ها افراد یا نتوانسته‌اند و یا نخواسته‌اند كه تئا‌تر انقلاب شكل بگیرد. درباره این كه نتوانسته‌اند، شك دارم؛ زیرا همگی آن‌ها، افرادی تحصیل كرده و باسواد هستند. به طور مثال، در همین حوزه هنری، به جز حوزه ادبیات، در سایر حوزه‌ها هنوز ضعف‌هایی دیده می‌شود. 

این كارگردان تئا‌تر، در مورد اقدامات نا‌مناسب درمورد پرداختن به موضوع تئا‌تر انقلاب گفت: باید از خود بپرسیم كه تا چه حد به دغدغه‌های مقام معظم رهبری درخصوص حوزه هنرهای نمایشی توجه كرده‌ایم؟ اموری كه صورت پذیرفته‌اند تا چه حد به اهداف انقلاب نزدیك بوده است. بسیاری از دستگاه‌های متولی فرهنگی در كشور، با توجه به افق دیدشان كه باید در مسیر اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی باشد، تنها به چند جشنواره و همایش بسنده می‌كنند كه تاثیراتی زودگذر و ناپایدار برای جریان تئا‌تر انقلاب در پی دارد. 

وی افزود: آیا در تمام این سال‌ها توانسته‌ایم یك مجموعه مختص نمایش‌هایی با راهبردهای فرهنگی انقلاب تاسیس و آن را هدایت كنیم تا جریان تئا‌تر انقلاب پا بگیرد و جایگاه خود را پیدا كند. بسیاری از نهاد‌های انقلابی تالار‌ها و سالن‌های خود را به جای تخصیص دادن به اجرای تئا‌تر با موضوعات انقلابی، تبدیل به به یك امر درآمدزا برای اجاره آن كرده‌اند كه این درست نیست. 

این نویسنده تئا‌تر درخصوص مسئولان فرهنگی و رویكرد‌هایشان به مسئله تئا‌تر انقلاب گفت: مسئولان فرهنگی ما به شعار و گفت و گو بسنده می‌كنند. بسیاری از ارگان‌های انقلابی از نمایش‌هایی حمایت می‌كنند كه بدآموزی و ضدیت با فرهنگ در آن‌ها موج می‌زند، اما حاضر به حمایت از جریان تئا‌تر انقلاب نیستند. این‌ها ضعف مدیریت كشور ما است. افراد متعهد و تكنیكی در زمینه تئا‌تر وجود دارند كه به علت حمایت نشدن، به سوی گونه‌های دیگر تئا‌تر می‌روند. 

وی ادامه داد: در این مسیر تنها پول بیت المال اسراف می‌شود، این‌ها از مدیران معتقد و با اصول كشور بعید است. آن‌ها باید بدانند كه پست‌های اداری و مدیریتی حق الناس هستند و باید در مقابل خداوند متعال درخصوص عملكرد خود پاسخ گو باشندو به نفع هنر و فرهنگ كار كنند.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار