فرودگاه بندرعباس به علت جاری شدن سیلاب بسته شد / لغو 47 پرواز فرودگاه بندرعباس تا پایان پنجشنبه

مدیرکل فرودگاههای استان هرمزگان از لغو تمامی پروازهای امروز که تا پایان ساعت 22 امشب به دلیل جاری شدن سیلاب بر روی سطوح پروازمی باشد ، خبرداد.

فرودگاه بندرعباس به علت جاری شدن سیلاب بسته شد / لغو 47 پرواز به بندرعباس تا پایان پنجشنبهبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاههای استان هرمزگان، مدیرکل فرودگاههای استان هرمزگان از لغو تمامی پروازهای امروز که تا پایان ساعت 22 امشب  به دلیل جاری شدن سیلاب بر روی سطوح پروازمی باشد ، خبرداد.

رضا بدیعی فرد با بیان اینکه 90 درصد سطوح پروازی فرودگاه بین المللی بندرعباس به زیر آب فرو رفته است، اظهار کرد: بارش شدید باران که از اواسط شب گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد موجب انحراف مسیر سیل از قسمت شمال شرقی فرودگاه شده و حجم زیادی از آب را وارد سطوح پروازی این فرودگاه کرده است.

بدیعی فرد افزود: با توجه به اینکه پیشرفت آب همچنان ادامه دارد، فرودگاه بین المللی بندرعباس بسته اعلام شده است و پیش بینی می شود این تعطیلی تا 48 ساعت آینده ادامه داشته باشد. مدیرکل فرودگاههای استان هرمزگان اظهار کرد: با احداث دو کانال اظطراری سعی بر تسریع خروج آب از سطوح پروازی این فرودگاه شده که با توجه به ورود حجم عظیمی از گل و لای به همراه سیلاب این سطوح نیازمند اقدامات لازم برای لایروبی و پاکسازی است.

اقدامات صورت گرفته به منظور جلوگیری از خسارت به تاسیسات و تجهیزات فرودگاه بوده و اینکه سیستم برق روشنایی باند فرودگاه کلا ازمدار خارج شده است، افزود: کلیه سیستم‌های ناوبری فرودگاه بین‌المللی بندرعباس غیرعملیاتی می باشد. وی در پایان خاطرنشان کرد: با مساعد شدن شرایط جوی اقدامات لازم برای عملیاتی کردن دوباره فرودگاه صورت خواهد گرفت .

* بروزرسانی ساعت 22:42

طبق اطلاعیه روابط عمومی شرکت فرودگاه های کشور ، فرودگاه بین المللی بندرعباس به علت آب گرفتی در سطوح پروازی حداقل تا ظهر جمعه بسته خواهد بود.
بر اساس این اطلاعیه ، 22 پرواز چهارشنبه بیستم اسفند ماه و 25 پرواز پنجشنبه ، بیست و یکم اسفند ماه فرودگاه بین المللی بندرعباس لغو شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار