کرمان؛

هزینه بیش از 100 میلیارد ریال برای درمان مددجویان کمیته امداد استان کرمان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: طی سالجاری بیش از 100 میلیارد ریال برای در مان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان هزینه شده است.

ناصرشیبانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ با اشاره به اینکه حدود 300هزار نفر مددجو تحت حمایتهای دائم کمیته امداد امام خمینی (ره)استان کرمان قرار دارند، افزود: حدود 300هزار نفر دیگر نیز از حمایتها و کمکهای موردی این نهاد استفاده می کنند.

وی خاطر نشان کرد : حدود 20درصد از جمعیت استان کرمان گیرنده خدمت از کمیته امداد خمینی (ره) هستند، که به دلیل عواملی از جمله فوت سرپرست خانواده ها به علت بیماری، کهولت سن و حوادث بیماری و از کارافتادگی سرپرست خانوارها و زندانی بودن سرپرست و طلاق بوجود آمده در خانواده این جمعیت نسبتا زیاد است.

وی با اشاره به اینکه حدود 50 درصد از خانواده های تحت حمایت امداد استان به علت فوت سرپرست تحت حمایت هستند، تصریح کرد : این خانوارها علاوه بر مشکلات اقتصادی و مالی دارای خلاء عاطفی و احساسی نیز هستند .

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان یادآورشد : ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای به مددجویان و فرزندان آنها، پرداخت وامهای اشتغال و خودکفایی و پرداخت وامهای مشاغل خانگی از جمله اقداماتی است که در سالجاری توسط کمیته امداد استان به مددجویان ارائه شده است.

وی افزود: حدود 10هزار نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان که اکثرا آنان مجریان طرحهای اشتغال نیز هستند توسط کمیته امداد بیمه تامین اجتماعی شده اند و حق بیمه آنها ماهیانه به طور کامل توسط این نهاد پرداخت می شود.

شیبانی ادامه داد: در سال 93 حدود 75میلیارد ریال بابت حق بیمه این تعداد از زنان سرپرست خانوار توسط کمیته امداد هزینه شده است.
 
انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.