سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کمیسیون بهداشت مجلس در سال 94 موضوع اجرای طرح پزشک خانواده و تحت پوشش بیمه قرار گرفتن بسیاری از داروها را پیگیری خواهد کرد.

رضایتمندی جامعه از طرح تحول سلامت در سال 93 / اجرای محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه اشرفیه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران اجرای طرح تحول سلامت در سال 93 را موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد.

وی افزود: خوشبختانه این طرح از طرح‌های مورد اولویت مجلس و دولت است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان متذکر شد: قطعا می‌توان در رابطه با اجرای این طرح یک رضایتمندی نسبی را در جامعه مشاهده کرد چرا که این طرح خدماتی ملموس و معلومی را به مردم ارائه کرده است.

قربانی با اشاره به مهمترین دغدغه‌ها در رابطه با طرح تحول سلامت در سال94 تصریح کرد: مهمرین دغدغه‌ها در رابطه با این طرح، تأمین منابع پایدار برای این طرح است که حتی مجلس در رابطه با این موضوع در قوانین و مقررات مالی دولت درصدد کسب یک درصد از محل ارزش افزوده به نفع بهداشت و درمان بود که در این موضوع صاحب قدم شد.

این نماینده مجلس بیان داشت: هنوز باور داریم که در این طرح فراز و فرودهای وجود دارد که امیدواریم برخی مشکلات این طرح برطرف شود.

قربانی در ادامه با اشاره به پیشنهاداتی در رابطه با اجرای طرح تحول سلامت در سال 94 متذکر شد: ما هنوز معتقدیم که تیم منتخب سلامت در طرح تحول سلامت جامع و کامل  نیست و هنوز اختلافات فاحشی در پرداختی اعضای این تیم وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان در ادامه به موضوع اجرای صحیح طرح پزشک خانواده در سال 94 اشاره کرد و گفت: هنوز در اجرای طرح پزشک خانواده مشکل داریم و پس از گذشت چندین سال نتوانسته‌ایم پایلوت این طرح را بیشتر از چند استان عملیاتی و اجرایی کنیم.

قربانی در ادامه با اشاره مهمترین مصوبات کمیسیون بهداشت مجلس در سال 94 بیان داشت: مهمترین دغدغه کمیسیون بهداشت در سال 94 اجرای صحیح نظام ارجاع ، طرح پزشک خانواده و تحت پوشش بیمه قرار گرفتن بسیاری از داروهاست که امیدواریم در سال جدید این موضوعات مورد پیگیری قرار گیرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، طرح تحول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار