طاهریان: قول قهرمانی نمی‌دهم/باید مدال بیاوریم

نشست خبری مربیان تیم ملی واترپلو به منظور حضور در مسابقات توسعه جهانی واترپلو امروز در استخر 9 دی برگزار شد.

طاهریان: قول قهرمانی نمی‌دهم/باید مدال بیاوریمبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، سیروس طاهریان سرمربی تیم ملی واترپلو در این نشست گفت: زمانی بسیار کوتاه تا شروع مسابقات در اختیار دارم و مسابقات از سوم خرداد آغاز خواهد شد. سعی کردم بهترین بازیکنان را برای اردوهای تیم ملی انتخاب کنم تا برای آماده‌سازی آنها زمان زیادی از دست نرود. من می‌توانستم 40 یا 50 نفر را فراخوان بدهم ولی زمان کم بود و مجبور شدم فقط 18 بازیکن را دعوت کنم. به طوری که در هر پست 3 بازیکن را در نظر گرفتم. متأسفانه 5 نفر از دعوت شدگان انصراف دادند و مجبور شدم 5 نفر جدید را دعوت کنم.

وی در پاسخ به این سوال که باید یک بازیکن در خدمت تیم باشد چرا پس در واترپلو اینگونه نیست گفت: این موضوع به زمان دور برمی‌گردد ما برای وردو به تیم ملی حداقل 2 سال وقت صرف می‌کردیم ولی امسال طی نشستی که با بازیکنان داشتم و 2 ساعت طول کشید آنها خواسته‌های خود را که حق طبیعی‌شان هست را بیان کردند. نخست وضعیت تحصیل و سپس بحث مالی و کاری و در نهایت وضعیت خدمت نظام وظیفه آنها مطرح شد که باید رضوانی رئیس فداسیون این مسائل را حل کند تا ملی‌پوشان با آرامش در مسابقات شرکت کنند.

طاهریان در ادامه خاطرنشان کرد: نمی‌گویم ملی‌پوشان حق ندارند بلکه حق هم دارند. ما برای گوانگژو تمرین کردیم حتی سازمان تربیت بدنی وقت هم ساعت پرواز را اعلام کرد اما بعد از ساعتی کوتاه خبر لغوی اعزام تیم به مسابقات 2010 را شنیدیم. باز هم دوباره بازیکنان را دور هم جمع کردیم تا 4 سال تمرین کنند و به اینچئون بروند اما دوباره این اعزام هم کنسل شد. حالا شما بگویید من چگونه 4 سال دیگر بازیکنان را دور هم جمع کنم؟

وی در خصوص جوان‌گرایی در تیم ملی گفت: سن تیم ما بالا نیست و تلفیقی از بازیکنان جوان و بزرگسال را به تیم ملی دعوت کردیم تا در مسابقات نتایج خوبی را بدست آوریم. قول قهرمانی نمی‌دهم ولی چون میزبان هستیم باید یکی از سکوها را به خود اختصاص دهیم.

طاهریان در مورد تدارکات تیم ملی اظهار داشت: برگزاری بازی تدارکاتی و این فرصت کوتاه کار سختی است با برخی ازدوستان در خارج صحبت کردیم که در فرصت مناسب میزبان یک تیم هم سطح تیم ملی ایران برای انجام بازی دوستانه باشیم.

سرمربی تیم ملی واترپلو در خصوص نداشتن سرپرست تیم ملی گفت: به طور حتم در هفته اول فروردین ماه نسبت به انتخاب سرپرست اقدام خواهیم کرد.

وی در خصوص حضور روان‌شناس در کادر فنی  تیم ملی گفت: ممکن است یک بازیکنی از نظر تکنیکی و فنی در آمادگی کامل باشد ولی از نظر روحی شرایط خوبی نداشته باشد. حضور یک روان‌شناس آرامش خاطر را در بین بازیکنان ایجاد می‌کند.

طاهریان در این جلسه اعلام کرد: من از ساعت 16 تا 18 روزهای فرد که استخر در اختیار بانوان است را به پسرم که فوتبال بازی می‌کند اختصاص دادم و پاسخگوی هیچ خبرنگاری نخواهم بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار