برای تامین نظر شورای نگهبان؛

موادی از لایحه بودجه سال 94 اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی برخی از مواد لایحه بودجه سال 94 را اصلاح کردند.

موادی از لایحه بودجه سال 94 اصلاح شدبه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه 24 اسفند ماه موادی از موارد ارجاعی لایحه بودجه 94 دولت اعاده شده از شورای نگهبان را اصلاح و به تصویب رساندند.

مواد زیر به شرح زیر اصلاح شد:


تبصره 1-این قانون با رعایت قوانین و مقررات ذیربط قابل اجرا می‌باشد و وصول منابع و تعهد و پرداخت از محل مصارف این قانون (در حدود وصولی منابع) صرفا با رعایت ساز و کار موضوع ماده 30 قانون برنامه و بودجه کشور مصوب 10.12.1351 و مفاد بندهای "و"، "ز"، "ک" "ت" و "خ" ماده 224 و ماده 179 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی مصوب 15.10.1389 لازم الارعایه می‌باشد.

در پاراگراف اول تبصره 1 عبارت (در حدود وصولی منابع) عبارت "ساز و کار موضوع ماده 30 قانون برنامه و بودجه کشور مصوب 10.10.1351 و" حذف می‌شود.

کلیه دستگاه‌های اجرایی که تکالیفی برای آن‌ها در این قانون منظور شده موظفند گزارش عملکرد خود را در موعد قانونی مقرر به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارائه کنند.  سازمان مذکور موظف است گزارش کامل هر یک از تبصره‌ها و اجزا و جداول و پیوندهای این قانون را که از دستگاه ها دریافت می‌کند، حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از پایان هر شش ماه برای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و سایر کمیسیون‌های ذیربط مجلس شورای اسلامی به صورت کتبی و رسمی ارسال کند.

در ادامه نمایندگان مواردی از بند "ک" تبصره 2 لایحه بودجه سال 94 دولت، اعاده شده از شورای نگهبان را به شرح زیر اصلاح کردند.

"ک" در اجرای ماده 15 (قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، منابع موضوع این ماده با احتساب باقی‌مانده بند "ق" تبصره 2 و بند "ه" تبصره 11 قانون بودجه سال 1393 کل کشور تا سقف 50 میلیارد دلار و 500 هزار میلیارد ریال تعیین می‌شود.

هم چنین در راستا اجرای مفاد بند "الف" ماده 1 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) موضوع مبادله توافق نامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، وزارت نفت از طریق شرکت‌های دولتی تابع ذیربط در سال 1394 موظف است موافقت‌نامه طرح‌های سرمایه‌ای مربوط را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مبادله کند.

پاراگراف اول بند "ک" تبصره 2 و کمله "هم چنین" در ابتدای پاراگراف دوم حذف می‌شود.

گفتنی است؛ نمایندگان با 155 رای موافق، 3 رای مخالف و 3 رای ممتنع با این تبصره اصلاحی موافقت کردند.

در ادامه نمایندگان در جریان بررسی موارد اصلاحی لایحه بودجه سال 94 دولت، اعاده شده از سوی شورای نگهبان بند "ن" تبصره 2 لایحه را پس از اصلاح به تصویب رساندند.

"ن"-افزایش درآمد حاصل از صادرات نفت خام و میعانات گازی نسبت به درامد پیش‌بینی شده در ردیف‌های شماره 210101 و210109 جدول شماره (5) این قانون، مازاد منابع ارزی تا سقف 150 هزار میلیارد ریال پس از کسر سهم شرکت دولتی تابع ذیربط وزارت نفت، صندوق توسعه ملی و 2 درصد توسعه مناطق نفت خیز و گازخیز و مناطق محروم به ردیف درآمدی شماره 2101101 جدول شماره 5 این قانون واریز و مازاد بر آن پس از کسر سهم صندوق توسعه ملی به حساب ذخیره ارزی واریز می‌گردد.

در انتهای بند "ن" تبصره 2 عبارت زیر الحاق شد:

شرکت دولتی تابعه ذیربط وزارت نفت مکلف است در صورت صادرات فرآورده‌های نفتی نسبت به پرداخت سهم صندوق توسعه ملی اقدام نماید.

نمایندگان با 171 رای موافق، بدون رای مخالف و 5 رای ممتنع با این ماده الحاقی به بند "ن" تبصره 2 موافقت کردند.


انتهای پیام/

برچسب ها: لایحه ، بودجه ، صحن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار