زنجان؛

برخورد جدی و قانونی با سود جويان و قاچاقچيان مواد محترقه در استان زنجان

جانشين فرمانده انتظامي استان زنجان با اشاره به كشف چهار ميليون و 246 هزار انواع مواد محترقه در اين استان گفت : با سود جويان و قاچاقچيان مواد محترقه در استان برخورد جدی و قانونی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛سرهنگ مراد جعفري با  اشاره  به منشاء و تاریخچه چهارشنبه آخر سال اشاره كرد و گفت: در گذشته این مراسم با آداب و رسوم خاص خود اجرا می‌شد و هیچ‌گونه حادثه و مزاحمتی برای دیگران ایجاد نمی‌کرد اما امروزه شاهد این موضوع هستیم که این اعمال هم برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کند و هم سبب بروز حادثه برای خود فرد و دیگران می‌شود.

وي تاكيد كرد : بعضي معتقدند چهارشنبه آخر سال از سنت هاي شادي بخش ما ايرانيان در استقبال از سال نو شمسي است که متاسفانه امروزه با انواع آسيب هاي جسمي براي جوانان همچون آسيب هاي چشمي و لطمات روحي رواني براي بزرگسالان و ميانسالان همراه شده است.

اين مقام انتظامي با بيان اینکه خانواده ها در پیشگیری از حوادث تلخ چهارشنبه آخر سال نقش مهمی را ایفا می کنند گفت :هر گونه بی توجهی به نکات ایمنی وسهل انگاری در برپائی مراسم چهارشنبه آخر سال می تواند زیان های جانی ومالی سنگین وغیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد لذا لازم است خانوده ها محيطي فراهم نمايند كه فرزندانشان ضمن پرداختن به شادي در كوجه و مقابل منازل خود از انجام حركات و اقدامات ناهنجار پرهيز نمايند.

جعفری با اشاره به تقارن چهارشنبه آخر سال با ایام فاطمیه و بر حفظ حرمت این ایام تاکید و درخصوص پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال افزود: از دو ماه قبل طرح ویژه مقابله با قاچاقچیان، فروشندگان و توزیع کنندگان مواد محترقه و ترقه های انفجاری غیر مجاز و خطرناک در دستور کار پلیس استان قرار گرفته است.

وی با تاكيد بر اينكه در سال جاري در سطح استان از سود جويان و قاچاقچيان چهار ميليون و 246 هزار مواد محترقه غير مجاز كشف شده است گفت : با توجه به هماهنگي هاي بعمل آمده با مقامات قضايي نحوه برخورد بامتخلفان در اين ايام به استناد قانون مجازات اسلامي متفاوت و سختگيرانه خواهد بود

اين مقام انتظامي خاطر نشان کرد: همچنين خودرو ها و موتور سيكلت هاي افراد متخلف تا 15 فروردين 94 در پاركينگ توقيف خواهد شد.


انتهای پیام/ش

برچسب ها: چهارشنبه ، سال ، تلخی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.