مراسم رونمایی از "نشان خانه دانش آموختگان سینما، تئاتر و فیلمسازی" برگزار شد

سومین نشست "خانه دانش آموختگان سینما، تئاتر و فیلمسازی" با هدف رونمایی از نشان این خانه در سالن کنفرانس انتشارات حوزه هنری(سوره مهر) برگزار شد.

به گزارشخبرنگار سینما باشگاه خبرنگارانسومین نشست "خانه دانش آموختگان سینما، تئاتروفیلمسازی" با هدف رونمایی از نشان این خانه در سالن کنفرانس انتشارات حوزه هنری (سوره مهر) با حضور اعضاء هیئت موسس و شورای تاسیس "جشنواره سینمای ارزان و نمایشنامه نویسی" برگزار شد.

در این جلسه پس از رو نمایی از "نشان خانه دانش آموختگان سینما ، تئاتر و فیلمسازی" (با طراحی گرافیست سهیل پارسامنش) در خصوص بررسی اهداف شکل گیری خانه و برگزاری جشنواره ویژه دانش آموختگان این عرصه با نام سینمای ارزان و نمایشنامه نویسی بحث و گفتگو شد.

در این نشست اعضای هیئت موسس ،شورای تاسیس جشنواره و کارشناسان سینما ،تئاتر: امین زندگانی - حسین قاسمی– کاوه سجادی حسینی– دکتر حسین معماری - موسی قربان زاده سوار - مسعود حیدر خانی- سید محمود جزایری– نرگس مظاهری – شیما پروندی - فاطمه محمد رضایی _ مرجان تراب خانلی – مصطفی فرهی یزدی –م‍‍ژگان نیک روش _ نیشتیمان کریمی - فریبا نظری - وحید رضا بیات - مهدی فرد قادری – آزاده آبتین –محمد گودرزوند چگینی – محمد معتمدی _مروارید رضایی- درمنش( دانش آموختگان ممتاز سینما و تئاتر ) وخبرنگاران محترم حضور داشتند.

موسی قربانزاده سوار(طراح مقدماتی تشکیلات) در پی اعلام اهداف کلیدی و مطرح "خانه دانش آموختگان سینما،تئاتروفیلمسازی" بحث برگزاری جشنواره سینما،تئاتروفیلم با رویکردی متفاوت و خلاق ، ویژه دانش آموختگان را مطرح و آیتم های جشنواره را قرائت کرد و اساتید و کارشناشان عضوء و کارشناسان اعضای حاضر در نشست نظرات خود را بیان کردند.

امین زندگانی:به نظر من افرادی که در این خانه عضو هستند باید فقط دانش آموختگان این رشته ها باشند . ما باید خورده هدفها رو بررسی کنیم ، از اولین قدم تا آخرین قدم رو مشخص کنیم و افق دید خود را جلوتر ببریم به طوری که خروجی های ما با هدف اصلی یکسان باشد.

معتقدم ما مشکل آموزش داریم و اکثر دانش آموختگان ما سر جای خود نیستند و در فضای تحصیلی خود فعالیت نمی‌کنند.

حسین قاسمی (تهیه کننده فیلم شیار 143 ): من تدوین خوانده ام ، کار تدوین هم کردم اما الان کار دیگری میکنم در واقع تهیه کننده هستم البته پیش از این تدوینگر بودم و وقت کنم انجام میدهم. واقعیت این است که چطور میشود این مشکلات را حل کرد . و باید خوراک جشنواره را هم از این قشر فرهیخته تامین کرد.

اما ما باید روی دانشجویان مشتاق کار کنیم ، حمایت کنیم و شرایط مساعدی بسازیم از ارگان های مربوطه نیز دست یاری بخواهیم تا کسانی که میتوانند تولید کنند واقعا کار کنند.

مسعود حیدرخانی: البته به نظر من دانشجو واقعا باید دانشجو باشد . از قدیم تا الان ما تغییر دیدگاه و باور داشتیم در شرایط فعلی آثار دانشجویان پخش نمیشه ما باید در این فضا از دانش آموختگان مصمم و کاربلد استفاده ببریم .

مصطفی فرحی یزدی: دوستانی که قصد فعالیت دارند باید کار کنند ، تجربه کسب کنند چون به نظر من پایه های آموزشی ما ضعیف است و باید عملی خیلی چیزها را کسب کرد . من معتقدم اگر کار خوب بکنیم به دنبال ما می‌آیند.

کاوه سجادی حسینی: باور من اینست که تلاش خود ما بسیار موثر است . اینکه نشانه بگیریم و به هدف بزنیم . کار حمایتی و صنفی انجام بدیم و سپس وارد بحث اجرا و تولید شویم.

دکتر حسین معماری: آرزوی من این است افرادی که در زمینه هنر درس خوانده اند وامکانات فعالیت در این عرصه را ندارند بتوانند کار کنند . هنر ایران این چیزی نیست که ما در حال حاضر می بینیم بلکه آن چیزی است که نمی بینیم . در سالهای اخیر یک دلسردی عمیق برای دانش آموختگان هنر بوجود آمده و خانه دانش آموختگان می تواند امیدی برای دلگرمی دانش آموختگان باشد . فضایی درست کنیم که عده ای نفس بکشند . باید دلسردی ها را شکست و برای نخبگان و دانش آموختگان ایجاد امیدواری کرد.

وحید رضا بیات: به نظر من این خانه باید خلاهایی که محیط آکادمیک نتوانسته انجام بده را پر و فراهم کند و چالشهایی که دانشکده های سینما و تئاتر نمی توانند و یا نمی خواهند برطرف کنند را مطرح و راهکار بدهد . و در خصوص برگزاری جشنواره باید از نظر پژوهشی و علمی توجه کنیم . جشنواره باید حامی دانش آموختگان باشد.

امین زندگانی : در خصوص جشنواره و چه در سیاست راهبردی اول باید به سیستم آموزشی رجوع کرد و اینکه چرا خروجی ندارد . جشنواره نیاز به نیروی انسانی قوی دارد . می توانیم پیرو فرمایش رهبری از خصوصی سازی استفاده کنیم که از تخفیف مالیات استفاده کنیم . از کارشناسان مالی استفاده کنیم تا کار بر اساس اهداف ما جلو برود . باید نگاهی دانشجویی و آکادمیک داشته باشیم و به فکر اثر بخشی باشیم که در مابقی آثار نیست. وبه فکر جذب اسپانسر برای کمک به دانشجوها باشیم .

کاوه سجادی حسینی ( کارگردان ): بله باید از تمام مباحث حمایت کنیم اما برای یک هدف مشخص تلاش کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

مژگان نیک روش: پیشنهاد جناب زندگانی برای جذب اسپانسر از شرکتها با توجه به آیین نامه ای که از طرف مقام معظم رهبری در دستور کار وزارتخانه ها قرار گرفته بسیار پسندیده است و من در این حوزه همراهی لازم را می‌کنم.

نرگس مظاهری: من معتقدم باید در خانه دانش آموختگان به مباحث کلیدی و عمیق مشکلات دانش آموختگان پرداخت و راهکارهایی ارائه داد که زمینه ساز رشد و فضایی بهتر برای فعالیت باشد و سپس جشنواره را برگزار کنیم.

دکتر حسین معماری : من معتقدم جشنواره به صورت غیر حرفه ای برگزار شود . جشنواره ای با دبیری سندیکا در دانشگاه ها .

درخشش سینمای ایران در جهان به واسطه فیلم های کم خرج ، بومی ، ساده و صمیمی بوده است . به این دلیل ما هم داریم به همین سمت میرویم ، سینمایی که فراموش شده و از رده خارج شده را دوباره احیا کنیم .

این نشست در حالی پایان یافت که تمامی حضار ابراز امیدواری کردند و نشست آینده با رویکرد برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره سینمای ارزان و نمایشنامه نویسی برگزار خواهد شد وفراخوان آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار