با تصویب نمایندگان؛

اعتبارات گمرک هر ساله 100درصد تخصیص می‌یابد

با تصویب مجلس خزانه‌داری کل کشور موظف است هر ساله مبلغ مورد نیاز گمرک جمهوری اسلامی ایران را به صورت 100 درصد تخصیص دهد.

اعتبارات گمرک هر ساله 100درصد تخصیص می‌یابد

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز دوشنبه 25 اسفند به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر بند "پ" ماده الحاقی  28 این لایحه را پس از اصلاح به تصویب رساندند.

بند "پ" ماده الحاقی  28 به شرح زیر اصلاح می‌شود: 

به منظور تسریع در استرداد حقوق ورودی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و خزانه‌داری کل کشور موظفند هر ساله مبلغ مورد نیاز گمرک جمهوری اسلامی ایران را به صورت صددرصد تخصیص یافته از محل تنخواه در اختیار آن دستگاه قرار دهند و در پایان سال تصفیه نماید گمرک موظف است، حقوق ورودی اخذ شده از عین مواد، قطعات و کالاهای مصرفی خارجی وارداتی مصرف شده در تولید، تکمیل و یا دسته‌بندی کالاهای صادر شده را مسترد نماید.

همچنین نمایندگان در ادامه سایر جزییات این لایحه را به شرح زیر اصلاح کردند:

در بند "چ" ماده الحاقی 28 کلمه "مونتا‍ژ"، "متصل کردن قطعات منفصله (مونتاژ) " تغییر می‌یابد.

در بند 1 تبصره 2 ماده الحاقی 28 کلمه "مونتاژ" به عبارت "متصل کردن قطعات منفصله (مونتاژ)" تغییرمی‌یابد.

هم چنین در ستون سوم و آخر بند 4 تبصره 2 ماده 28 بعد از عبارت "آموزش پزشکی" عبارت "سازمان ملی استاندارد" اضافه می‌شود.

در فراز دوم ماده الحاقی 29بعد از عبارت "خرید این کالاها" عبارت "که در قرارداد با رعایت قوانین و مقررات پیش‌بینی شده است" اضافه می‌شود.
 
هم چنین نمایندگان در ادامه به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر ماده الحاقی 34 این لایحه را پس از اصلاح به تصویب رساندند.
 
در ماده الحاقی 34 عبارت "به دولت اجازه داده می‌شود از محل صرفه‌جویی در هزینه‌ها یا فروش طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای یا فروش اموال مازاد یا افزایش قیمت آب و حامل های انرژی برای مصارف بیش از الگوی مصرف یا متوسط مصرف، سالانه تا 2 درصد بودجه کل کشور را پس از واریز به خزانه‌داری کل کشور به افزایش سرمایه بانک‌های دولتی اختصاص دهد" جایگزین عبارت "مبلغ یکصد هزار میلیارد ریال از محل منابع عمومی در قوانین بودجه سنواتی تا ده سال به افزایش سرمایه بانک‌های عامل دولتی اختصاص می‌یابد" می‌شود و در فراز سوم این ماده کلمه "مجازند" جایگزین کمله "موظفند" می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: صحن ، علنی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار