با حضور مخبر؛

3 طرح بنیاد برکت در استان البرز افتتاح شد

رئیس ستاد اجرایی حضرت امام(ره) گفت: 3طرح بنیاد برکت با رویکرد توسعه اشتغال و محرومیت زدایی در کشور اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با حضور در مراسم افتتاحیه مدرسه برکت شهید شهسواری که صبح امروز ( دوشنبه) در استان البرز برگزار شد با اشاره به رویکرد بنیاد برکت در توسعه اشتغال کشور اظهار کرد:3 طرح بنیاد برکت از جمله دو فضای آموزشی و یک طرح اقتصادی را با رویکرد توسعه اشتغال و محرومیت زدایی در استان البرز افتتاح می شود.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم تصریح کرد: مشکلات با تکیه بر مردم و استعانت از خدا رفع می شود و حضور مردم در تمامی صحنه ها حاکی از حمایت آن ها از نظام و انقلاب است و این حضور حداکثری را در دوران 8 سال دفاع مقدس نیز به خوبی نشان دادند،پس چه بهتر است در این دوران نیز مشکلات را با تکیه بر مردم برطرف کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح ها توسعه اشتغال در کشور است، تصریح کرد: اشتغال از اهمیت بسیار بالایی در کشور برخوردار است و با رونق این حوزه می توان از پیشرفت بزه در کشور جلوگیری کرد.

مخبر ادامه داد:استفاده از از فاینانس در پیشبرد پروژه ها یکی از اهداف این ستاد است وچه بسا که 200 طرح از همین روش شروع شده و برخی در حال اجرا و برخی دیگر رو به اتمام است و از این طریق موفق به ایجاد 120 هزار فرصت شغلی در کشور شده ایم. 

وی با تاکید بر سرعت پیشرفت پروژه های کلان در استان البرز گفت:شهرک دارویی برای استان البرز یک فرصت ویژه محسوب می شود که در این رابطه استانداری زمین را تملک کرده و در کمیسیون دولت به تصویب رسیده که بعد از تصویب در صحن علنی قابلیت اجرا پیدا می کند.

رئیس ستاد اجرایی حضرت امام(ره) اضافه کرد: 200 شرکت این طرح مستقر هستند که این سهم بسزایی در توسعه اشتغال این استان دارد.

مخبر با اشاره به اهمیت مدیریت پروژه ها توسط مردم افزود:مدیریت توسط مردم از اهمیت بالایی برخوردار است در حال حاضر، 70 شرکت مستقر در ستاد اجرایی حضرت امام توسط مردم مدیریت می شود.

وی با اشاره به پروژه های احداثی توسط این ستاد، تصریح کرد:یک هزار مدرسه،2 هزار پروژه آبرساني، 240 مدرسه، حمایت 18 هزار یتیم زیر 10 سال،150 هزار بیمه تکمیلی افراد مستمند و پرداخت وام به 10 هزار نفراز جمله اقدامات این ستاد است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: رهبر معظم انقلاب بر چند نکته بسیار تاکید دارند که از مهمترین آن جلوگیری از هزینه های اضافه، رانت خواری وطبق قانون عمل کردن است که در این موارد مرتکب خطا نشویم. 

مخبر گفت: استان البرز از قابلیت های ویژه برخوردار است. اما به دلیل همجواری با استان تهران مورد غفلت قرار گرفته است که با کمی دقت نظر مسئولان امر در این زمینه می توان شرایط پیشرفت این استان را فراهم کرد.

وی در پایان افزود: توسعه طرح های آموزشی و اقتصادی نقش موثری در ارتقای فرهنگ و اشتغال کشور به همراه دارد که خوشبختانه امروز موفق به بهره برداری از 2 پروژه آموزشی و اقتصادی در استان البرز شده آیم. 

بر اساس این گزارش مدرسه 24 کلاسه برکت شهید شهسواری با اعتبار 24 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 4هزار متر مربع وبا زیربنای 3 هزار متر در روستای لشگر آباد به بهره برداری رسید و مدرسه دیگری به روش مانیتورینگ با اعتبار 13 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 2 هزار متر و با زیر بنای یک هزار و صد متر مربع در روستای سرخاب استان البرز افتتاح شد.
 
ديگر پروژه مهم اقتصادی، طرح مشارکتی بنیاد برکت با اورامان چوب بود که با اعتبار 473 میلیارد ریال در شهرک صنعتی اشتهارد به بهره برداری رسید و از بزرگترین واحد تولیدی ورق MDF در کشور است.

گفتنی است؛ استاندار البرز، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی،رییس بنیاد خیریه البرز در این مراسم شرکت داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار