صفحات اجتماعی روزنامه‌ها در قاب باشگاه خبرنگاران؛

از هشدار درباره اعلامیه‌های فروش کلیه تا شرط 21ماهه شدن خدمت سربازی

در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور موضوع‌های هشدار درباره اعلامیه‌های فروش کلیه و دستگیری روزانه 130 خورده فروش مواد مخدر پیگیری می‌شود.

به گزارش حوزه جامعه اطلاعاتی باشگاه خبرنگاران، روزنامه آرمان، مردم سالاری، جوان،‌وطن امروز و ایران در صفحات اجتماعی امروز خود به مطالبی همچون شرط 21ماهه خدمت سربازی رزمایش بزرگ ترافیکی نوروز 94 و سطح تخلفات با 6هزار دوربین و ... اشاره کردند که در ادامه نگاهی کوتاه به آن خواهیم داشت.
روزنامه وطن امروز آلایندگی محیط زیست به ویژه آلایندگی هوا کلانشهر‌های کشور،‌خشکسالی، کاهش بارندگی و نزولات آسمانی ، مرگ تالاب‌ها ، رودخانه‌ها و دریاچه‌ها،‌نابودی جنگل‌ها‌،منابع طبیعی، زمین‌های کشاورزی، زمین خواری،‌انقراض گونه‌های مختلف جانوران به ویژه گربه سانان از مهمترین معضلات و دغدغه‌های سال 93 است.
به طوریکه شهروندان،‌مسئولان و رسانه‌ها بیشتر روزهای سال 93 را با این موضوع مواجه بودند.
روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع محیط زیست در 365 روز و غلبه حاشیه سیاسی در یک سازمان محیط زیستی می‌پردازد.
 در این گزارش آمده است سال 93 در حالی روزهای پایانی خود را طی می‌کند که از شمال تا جنوب کشور و همچنین پهنه شرق تا غرب آن روزهای پرچالشی را از نظر معضلات محیط زیستی پشت سر گذاشته و در این میان سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان سکاندار صیانت از محیط زیست مسئولیت سنگینی در این زمینه بر عهده داشته و دارد.
در ادامه نیز موضوع‌های اهم فعالیت‌های سازمان حفاظت محیط زیست در سال 93 وضعیت حوضچه آبی دریاچه ارومیه تدوین 18اولویت برای بهبود وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه احیای دوباره دریاچه ارومیه، دفع نادرست فاضلاب در کشور، ورود فاضلاب به رودخانه‌های استان‌های شمالی از جمله  گیلان و سرازیر شدن انواع و اقسام آلودگی به دریای خزر، نفوذ فاضلاب با میزان بالای نیترات در دریاچه خزر و ... بررسی می‌شود.
همچنین دستگیری روزانه 130 خورده فروش مواد مخدر و رتبه بندی معلمان طرحی فانتزی است می‌پردازد.
روزنامه خراسان:
**نامه 130 هنرمند به رئیس جمهور درباره جنگل مازیچال
روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع نامه 130 هنرمند به رئیس جمهور درباره جنگل مازیچال می‌پردازد.
این روزنامه در این باره آورده است جنگل مازیچال بخشی از قدیمی‌ترین جنگل تاریخی جهان به بهانه روستانشینی و سهولت دسترسی به مظاهر تمدن، در تاخت و تاز آسفالت و کابل و تیرهای آهنی قرار گرفته است.
در ادامه نیز بررسی موضوع‌های نامه 130 هنرمند به رئیس جمهور درباره جنگل مازیچال، حفاظت جنگل‌ها و  منابع طبیعی، جلوگیری از هتل سازی به بهانه جذب گردشگر و... صورت می‌گیرد.
همچنین روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های افزایش 130هزار تومانی حداقل دستمزد کارگران، قضاوت نمایندگان کارگری و کارفرمایی درباره دستمزد سال 94، هنرمندان برای محیط زیست به میدان آمده‌اند، رزمایش بزرگ ترافیکی نوروز 94 و ثبت تخلف با 6هزار دوربین، هشدار وزارت بهداشت درباره حوادث چهارشنبه آخر سال و شرط 21ماهه شدن خدمت سربازی می‌پردازند.
روزنامه آرمان:
*** هشدار درباره اعلامیه‌های فروش کلیه
روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع هشدار درباره اعلامیه‌های فروش کلیه می‌پردازد.
در این روزنامه آمده است بیشترین آمار پیوند کلیه در بازار سیاه مربوط به آمریکا،‌رژیم صهیونیستی و آلمان است آمار بیماران نارسایی کلیه در ایران 50هزار تن است و از این تعداد 27هزار بیمار دیالیز می‌شوند.
در ادامه نیز موضوع‌های مشکلات بیماران دیالیزی و کلیوی در ایران، مراجعه هفته‌ای سه بار بیماران دیالیزی به بیمارستان، ساماندهی بیماران کلیوی، منع پیوند کلیه در بیمارستان‌ها، هشدار درباره اعلامیه‌های فروش کلیه و ... بررسی می‌شود.
همچنین روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های توپ زمین خواری در میدان شهرداری، تخلیه چشم 15مجروح چهارشنبه سوری، برپایی 650 چادر سلامت در معابر پرتردد شهرها، تدابیر آموزش و پرورش شهر تهران برای چهارشنبه آخر سال می‌پردازد.
روزنامه جوان:
***تکمیل خطوط مترو پایتخت 12هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
روزنامه جوان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع تکمیل خطوط مترو پایتخت 12هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد می‌پردازد.
در این گزارش آمده است با تامین بودجه مورد نیاز احداث خطوط مترو تا پایان سال 95 پرونده ساخت مترو در تهران بسته می‌شود که بهره برداری از این طرح نیازمند 12هزار میلیارد تومان اعتبار است.
در ادامه نیز بررسی موضوع‌های تکمیل خطوط مترو شهر تهران وتامین اعتبار 12هزار میلیارد تومانی، پرداخت میانگین ماهانه 600میلیارد تومان برای ساخت مترو، صرفه جویی 7میلیاردی در سوخت با افتتاح خطوط 6و 7  متروی شهر تهران، پرداخت 50درصد بودجه ساخت مترو به دست دولت، خطوط و ایستگاه‌های مترو شهر تهران و ... صورت می‌گیرد.
همچنین روزنامه جوان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های برخی تغییر کاربری‌ها با امضای طلایی مسئولان است،‌تعطیل شدن کمیته مبارزه با جعل اسناد، کلاهبرداری از بیماران دیالیزی با نقاب فروش کلیه می‌پردازد.
روزنامه مردم سالاری:
***دلایل افزایش هزینه سفرهای نوروزی عتبات تشریح شد
روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع دلایل افزایش هزینه سفرهای نوروزی عتبات تشریح شد می‌پردازد.
این روزنامه در این باره آورده است در دوره اخیر هزینه سفر زائران بین 10تا12درصد افزایش یافته است.
اعزام‌های این دوره عتبات از 21 اسفند ماه آغاز شده و تا 25خرداد ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.
در ادامه نیز موضوع‌های محاسبه هزینه سفر زائران به عتبات عالیات بر اساس ارز آزاد، ارتباط ارز تعادل به سفرهای عتبات عالیات و کاهش قیمت نفت و کاهش درآمدهای ارزی دولت، نبود سپرده  گذاری زائران عتبات عالیات در بانک‌ها، استفاده از ارز آزاد در سفرهای عتبات عالیات و .... بررسی می‌شود.
همچنین روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع ثبت تخلفات رانندگی با 6هزار دوربین می‌پردازد.
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.