هاشمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران:

همه مجموعه‌های دانشجویی در چارچوب قانون حق فعالیت دارند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: ما بارها اعلام کردیم که همه مجموعه‌های دانشجویی در چارچوب قانون حق فعالیت‌ دارند و البته قانون هم تسهیلات ایجاد می‌کند.

سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که نگاه فرهنگی وزارت علوم به فعالیت‌های دانشجویی در دانشگاهها چگونه است؟ گفت: نگاه ما به حوزه فرهنگی و فعالیتهای فرهنگی تقویت نشاط، توسعه و مشارکت حول محور قانون است و ما همواره اعتقاد داشتیم که اگر قانون اجرا شود به عنوان فصل الخطاب بهترین راه برای توسعه فعالیت‌های فرهنگ است.

وی افزود: اگر هم اکنون شما احساس می‌کنید که فضای دانشگاهها نسبت به  گذشته بازتر شده است، این روندی است که از سال گذشته آغاز شده و محصولات آن هم اکنون کم کم دیده می‌شود و همین روند هم ادامه می‌یابد.

هاشمی تصریح کرد: ما همواره تاکید کرده‌ایم که محور اصلی ما قانون است و هرگونه فعالیتی باید در چارچوب قانون باشد.بنابراین همه مجموعه‌های دانشجویی در چارچوب قانون حق دارند فعالیت‌ کنند و البته قوانین هم تسهیلات ایجاد می‌کند و هم ضابطه بندی و محدویت‌ها را مشخص می‌کند.

وی اظهار داشت: ما توصیه می‌کنیم که باید یاد بگیریم که در چارچوب قانون عمل کنیم حتی آنجا که قانون ما را محدود می‌کند. چراکه ما قوانین خوبی در کشور داریم که اگر همه ما پایبند آن باشیم می‌توانیم دانشگاهها را به سمت روزهای آرام و منطقی و افزایش روحیه نشاط،شادابی و مشارکت بیشتر هدایت کنیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار