همزمان با نوروز صورت می‌گیرد:

تمهیدات شهرداری منطقه 10 برای طرح استقبال از بهار در ایام نوروز

شهردار منطقه 10 از آماده سازی بوستان‌ها و مراکز دیدنی و گردشگری منطقه در ایام نوروز برای استقبال، بازدید و میزبانی از شهروندان خبر داد.

فرامز عظیمی شهردار منطقه 10 در گفت‌و‌گو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  با اشاره به آمادگی منطقه برای پذیرایی از مهمانان نوروزی اظهار کرد: با برنامه ریزی‌های به عمل‌ آمده و اتخاذ تمهیدات مناسب در طرح استقبال از بهار زمینه‌های مناسب برای بازدید از اماکن دیدنی و گردشگری منطقه فراهم شد است و شهروندان و مهمانان نوروزی می‌توانند برای استفاده بهینه از اوقات فراغت از مکان‌های جذاب و دیدنی منطقه بازدید کنند.

وی با بیان اینکه موزه هفت چنار مجموعه‌ای مناسب برای بازدید شهروندان و دانش پژوهان است، افزود: این مرکز ترکیبی از معماری قدیمی، فضای سبز و موزه حیات وحش است. ساختمان قدیمی و زیبای موزه که در ابتدا کارخانه جوراب بافی بود، 100 سال قدمت دارد را می‌توان جزو یکی از مفاخر معماری به یادگار مانده از اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی دانست. همچنین فضای سبز آن یادگاری از باغ‌های قدیمی و زیبای تهران است. موزه حیات وحش این مجموعه تلفیقی از زمین شناسی و آثار طبیعی و نمونه‌های زنده و غیر زنده بی مهرگان، مهره داران، آبزیان، خزندگان، پرندگان و پستانداران است و در یکی از محله‌های قدیمی تهران به نام بریانک در خیابانی که هفت چنار کهنسال در آن قرار دارد، واقع شده است.

وی افزود: از سایربخش‌های متنوع موزه می‌توان به سفره خانه، قهوه خانه سنتی و کتابخانه موزه که شامل 4 هزار و 500 جلد کتاب تخصصی و عمومی است، اشاره کرد و علاقه مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 9 تا 18 از این مجموعه بازدید کنند.

به گفته شهردار منطقه، بارگاه مطهر امام زاده معصوم (ع) موزه برادران اقبالی، پارک آموزش ترافیک و بوستان‌ها از دیگر مکان‌هایی هستند که شهروندان می‌توانند استفاده کنند.

عظیمی در ادامه از برپایی تورهای گردشگری برای بازدید از اماکن دیدنی شهر تهران خبر داد و تصریح کرد: به جز امکانات نام برده شده در سطح منطقه، شرایط بهره مندی شهروندان از سایر نقاط دیدنی شهر در قالب برگزاری تورهای گردشگری نیم روزه و یک روزه با محوریت اماکن مذهبی و تاریخی، تفریحی و گردشگری برای عموم شهروندان، همراه با برنامه‌های ویژه ایام فاطمیه (س) فراهم شده است.
وی در پایان گفت:‌ برپایی غرفه‌های اطلاع رسانی در پایانه شمشیری، خیابان آزادی در قالب اطلاع رسانی و آشنایی با اماکن دیدنی، توزیع بروشور و کتابچه و ثبت نام برای شرکت در تور‌های گردشگری از برنامه‌هایی است که برای رفاه حال شهروندان و‌ آشنایی آنان از منطقه در طرح بهار فاطمی ( س) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.