عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

ضرورت شناسایی مؤسسات غیر مجازی که در فروش دیپلم دخیل‌اند

خرید و فروش مدرک در قبال مبلغی پول بدون آنکه فرد تلاشی برای تحصیل علم کرده باشد امری غیر قانونی و غیر اخلاقی است و باید با مروجان آن برخورد جدی صورت گیرد.

علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: اقدام به فروش مدرک در هر مقطعی چه دیپلم چه بالاتر نوعی ضربه زدن به پیکره علمی کشور است و در واقع به کاهش اعتبار و امنیت آموزش در کشور منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: عده‌ای فرصت طلب برای کسب منابع مالی خود با فروش مدرک چه کسانیکه تحصیلات لازم را بر اخذ آن مدرک نداشته‌اند، خواسته یا ناخواسته به تهدید سلامت علمی و شغلی دامن می‌زنند، چرا کسانیکه مدرک می‌خرند بدون تحصیل علم بواسطه مدرک وارد بازار کار می‌شوند و در واقع یک تهدید برای بخش‌های علمی و اجتماعی مبدل می‌شوند.

وی با بیان اینکه حتی شرایط به گونه‌ای است که مؤسسات فروش مدرک به طور علنی هم تبلیغ می‌کنند، خاطر نشان کرد: این موضوع هم به وزارت آموزش و پرورش و هم به وزارت علوم مطرح است و توقع آن می‌رود این دو وزارتخانه در خصوص شناسایی مؤسسات غیر مجازی که اقدام به فروش مدرک می‌کنند قاطعانه وارد عمل شوند.

وی تصریح کرد: حتی ضرورت دارد از طریق مجاری قضایی نیز به مجازات متخلفان در این موضوع نیز رسیدگی شود.



انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.