یزد؛

رونمایی از اتوبوس یواش تور در میبد

یک دستگاه اتوبوس دماغدار و از رده خارج که قدمتی 80 ساله دارد در آستانه سال نو برای جابجایی مسافران نوروزی در شهر تاریخی میبد یزد رونمایی شد و به یواش تور شهرت یافت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران یزد؛اتوبوس یواش تور، بعد از سه دهه به همت مسوولان میبد از پارکینگ اسقاطی ها بیرون آمده تا هم خاطره ها را زنده کند و هم در مسیر گردشگری با جابجایی میهمانان نوروزی در کهن شهر میبد، خنده و شادی را به آنها هدیه کند.

این اتوبوس پس از دهها سال، حالا حیاتی دوباره یافته تا یک بار دیگر خاطرات شیرین را این بار در دلهای مسافرین نوروزی و گردشگران حک کند .

فرماندار میبد در حاشیه این رونمایی بابیان اینکه شهرستان میبد یک شهر تاریخی است و جزو 12شهری است که بعنوان شهر باستانی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده گفت: 6 ماه پیش در بازدید از پارکینگ اسقاط آموزش و پرورش اتوبوسی در میان انبوهی از میز و صندلی های کهنه و لوازم قدیمی مشاهده کردیم که نظر ما را به خود جلب کرد .

حسین فلاح  اظهار کرد:با همفکری رییس آموزش و پرورش تصمیم گرفتیم این اتوبوس را که حکایتگر تاریخ میبد است با همکاری بخشدار مرکزی،شرکت دهیاری ها و کمک خیرین بازسازی و درحوزه گردشگری این شهرستان به کار بگیریم .

فرماندار میبد گفت: خوشبختانه این اتوبوس امروز در آستانه عید 94 رونمایی شد تا مسیرهای توریستی و گردشگری کهن شهر باستانی میبد را به هم وصل و میهمانان نوروزی را در ایام عید در این مسیر جابجا کند.

معاون میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد هم احیای این اتوبوس از سوی فرمانداری و مسئولین میبد را کاری ارزشمند خواند و افزود: میبد، شهری تاریخی است و مردم وقتی که به این شهرستان سفر می کنند دوست دارند شهر را با حال و هوای تاریخی خود نظاره کنند.

وی خاطر نشان کرد: مسافران و گردشگرانی که با این اتوبوس از شهر دیدن کنند شهر باستانی میبد را با همان ساختارهای سنتی مشاهده خواهند کرد.

مصطفی فاطمی افزود: این کار ارزشمندی بود که در محور گردشگری قرار گرفت و امیدواریم روندی که میبد برای فعالیت‌های گردشگری خود آغاز کرده در طول زمان ادامه داشته و بتواند گردشگران داخلی و خارجی را جذب کند.

مدیر آموزش و پرورش میبد هم با اشاره به بازگرداندن این اتوبوس دماغدار قدیمی به چرخه رفت و آمد گفت: حرکت این وسیله نقلیه عمومی در خیابانهای میبد یادآور دورانی است که خیلی از دانش آموزان با آن به مدرسه می‌رفتند.

محسن موحدی فر در ادامه با اشاره به هزینه بازسازی این اتوبوس از همکاری فرمانداری در این خصوص قدرانی کرد و گفت: بازسازی این اتوبوس بیش از 100 میلیون تومان هزینه در برداشته که با همکاری فرمانداری،بخشداری،شرکت دهیاری‌ها و خیرین انجام گرفته است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.