عضو انجمن شنوایی شناسی:

انجمن‌های پزشکی ناظران تجهیزات رشته خود شوند

احمدی گفت: وظیفه نظارت بر تجهیزات پزشکی به انجمن‌های پزشکی واگذار شود تا این انجمن‌‌ها اصالت تجهیزات خود را ارزیابی کنند.

 محسن احمدی عضو انجمن شنوایی شناسان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مهمترین معضل انجمن شنوایی شناسی این است که تجهیزات پزشکی این رشته به طور عموم از خارج از کشور تأمین می‌شود و این مسئله هزینه بالایی برای پزشکان به دنبال دارد.

وی افزود: تعرفه‌های پزشکی نیز هزینه تهیه دستگاه‌های جدید شنوایی را تأمین نمی‌کند و پزشکان این رشته نیز به استفاده از دستگاه‌های جدید ترغیب نمی‌شوند علاوه بر آن مسئله قاچاق تجهیزات پزشکی در همه رشته‌ها از جمله شنوایی شناسی به چشم می‌خورد.

این عضو انجمن شنوایی شناسی با اشاره به مشکلات دیگر این پزشکان اظهار داشت: سیستم نظارتی در زمینه تجهیزات پزشکی شنوایی شناسی وجود ندارد تا اصالت کالاهای وارد شده را تأیید نماید. گاهی تجهیزات پزشکی این رشته به نام اروپایی وارد کشور می شود در صورتی که این تجهیزات ساخت چین است.

احدی ادامه داد: انجمن‌های تخصصی هر رشته پزشکی بحث نظارت بر تجهیزات رشته خود را برعهده بگیرد و این وظیفه به انجمن‌ها واگذار گردد تا پیرامون اصالت تجهیزات رشته خود اظهارنظر کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.