لنزهایی که پیشرفت اختلال نزدیک بینی را متوقف می‌کند

افرادی که کاندید مناسبی برای عمل جراحی نیستند می‌توانند از لنزهای شبانه استفاده کنند.

دکتر محمد کی‌پور اپتومتریست در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، گفت: اورتو کلاتولوژی یکی از فناوری‌های نو بینی در زمینه اصلاح عیوب انکساری به ویژه در جهت پیش‌گیری پیشرفت نزدیک بینی در کودکان کاربرد دارد.
 
وی افزود: دید واضح در طول 1 یا 2 روز بعد از استعمال لنز حفظ می‌گردد. لنزهای مزبور به لنزهای تغییر دهنده شکل قرنیه یا لنز شبانه نیز معروف هستند که کارکرد اساسی آنها در حیطه تصحیح و کنترل نزدیک بینی است.
 
این شیوه، شش نمره نزدیک بینی را اصلاح می‌کند و مقادیر  کمتری از دور بینی یا آستیگمات را برطرف می‌کند. نوع و میزان عیوب انکساری که با این شیوه درمان می‌شود در افراد مختلف، متفاوت است و بعد از معاینات چشمی تعیین می‌گردد. کارآیی این فرآیند مبنی بر مهارت‌های ویژه درمان گر است.
 
وی خاطر نشان کرد: تمام افراد دارای نزدیک بینی خفیف تا متوسط کاندیدهای مناسبی برای استفاده از این لنزها هستند. از آن جا که تغییر شکل قرنیه موقتی است عموماً‌ با پیامدهای نامطلوب همراه نیست و امکان قطع کاربرد لنز در هر مرحله و استفاده از جایگزین عینک وعدسی‌های دائمی امکان پذیر است.
 
وی در پایان گفت: کودکان و نوجوانان که در استفاده از عینک دچار مشکل هستند و یا به دلایلی کاندید مناسبی برای عمل جراحی نیستند از این فرآیند سود می‌برند و یا در افرادی که در محیط‌های پر گرد و غبار به سر می‌برند و امکان استفاده از لنزهای دائمی ندارند استفاده از لنزهای شبانه سودمند است.

انتهای پیام/
برچسب ها: لنز ، چشم ، درد ، بیماری ، عینک ، انکساری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار