حاشیه رادیو تلویزیون در تیر 93؛

از حواشی هفت سنگ تا در حاشیه

سریال هفت سنگ ساخته علیرضا بذر افشان در هنگام پخش در ماه رمضان با حاشیه‌هایی روبرو شد.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، در تیر ماه 1393 رادیو و تلویزیون با رویدادهای مختلفی همراه بود.

برنامه‌های سحر و افطار، در زمزه‌ پر مخاطب‌ترین ویژه برنامه‌های مناسبتی هستند که مجریان در بهتر شدن کیفیت آنها نقش مهمی را ایفا می‌کند شبکه‌های تلویزیونی امسال 1393 نیز برای ویژه برنامه های افطار و سحر خود مجریانی‌ را انتخاب کردند، داریوش کاروان بعد از پنج سال دوری از  اجرای تلویزیون با ویژه  برنامه افطار و سحر خود مجریانی را انتخاب کردند،داریوش کاردان بعد از پنج سال دوری از اجرای تلویزیون با ویژه برنامه افطار شبکه یک با عنوان شهرباران به حوزه اجرای بر می‌گردد.

شبکه دو برنامه برای افطار نداشته اما برنامه‌ای با عنوان کوی محبت را با اجرای مصطفی موسوی به روی آنتن می‌برد.

احسان علیخانی نیز مانند سال‌های قبل با ویژه برنامه‌ افطار ماه عسل مقابل دوربین می‌رود.

 برنامه دم افطار از شبکه تهران با اجرای مجید یراق باخان‌ در ایام ماه مبارک رمضان پخش می‌شود.

ضیافت عنوان برنامه ویژه افطار در شبکه قرآن سیماست که با اجرای سید وحید مرتضوی و کتایون درویشی است.

شبکه‌های سیما هم هر کدام با سریال‌های مختلف مهمان خانه های مردم در ایام ماه مبارک رمضان خواهند بود.

سریال مدینه به کارگردانی سیروس مقدم برای شبکه اول سیما ، سریال فاتحه به کارگردانی محمود معظمی برای شبکه دوم سیما، سریال طنز هفت سنگ به کارگردانی علیرضا بذر افشان برای شبکه 3 سیما و سری جدید شاید برای شما اتفاق  بیافتد از شبکه تهران برای ماه رمضان تولید شده است.

رمضان نژاد که مدیریت گروه مستند شبکه چهار سیما را عهده دار بود، طی حکمی از سوی معاون سیما به سمت مدیر شبکه مستند منصوب شد.

 سریال طنز اتاق عمل به کارگردانی مهران مدیری برای شبکه تهران در مرحله نگارش قرار گرفت.

 سومین سالگرد افتتاح رادیو نمایش، در اختتامیه جشنواره نمایش‌های رادیویی با حضور مسئولان صدا و سیما، هنرمندان در کاخ موزه سعد آباد برگزار شد.

 دو فیلم انیمیشن لنچ‌های چابهار و یکی مال من ، یکی مال تو از تولیدات سازمان صدا و سیما  موفق به حضور در یازدهمین جشنواره بین الملللی انیمیشن NAOUSSA یونان شد.

عبدالرضا رحمانی وزیر کشور در نامه ای به رئیس سازمان صد ا و سیما از تلاش های این سازمان در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها قدر دانی کرد.

دیگر رویداد تیر ماه 93، سید رمضان شجاعی کیاسری، نایب رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما در خصوص مطرح شدن سریال هفت سنگ در جلسه 14 تیر اعضای شورا گفت: طبق بررسی‌ها، داستان سریال هفت سنگ کپی برداری شده از یک اثر آمریکایی به نام خانواده مدرن است که برای پخش در تلویزیون بازنویسی شده است.

 کپی برداری سریال ایرانی هفت سنگ از یک سریال معروف آمریکایی، علاوه بر حواشی بسیاری که در داخل کشور پیدا کرده مورد توجه نشریات و روزنامه‌های جهان نیز قرار گرفته است.

 سریال مناسبتی هفت سنگ که برای  نمایش در ایام ماه رمضان ساخته شد، به دلیل کپی برداری از سریال آمریکایی خانواده امروزی مورد هجمه رسانه‌های زیادی از جمله دیلی تگلراف، ورایتی، تایمز، سیدنی مورنینگ‌ هرالد، اینتر نشنال ، بیزنس تایمز و مجله SLATE ایرلند قرار گرفت در پی حواشی پیش آمده برای سریال هفت سنگ، مسعود بهبهانی نیا نویسنده این اثر گفت: عوامل این سریال خودشان تمایل داشتند که نام منبع مورد نظر در تیتراژ کارشان ذکر شود، اما مدیران تلویزیونی ترجیح دارند به منبع اشاره نشود و آن را حذف کردند.


این اثر گفت: عوامل این سریال خودشان تمایل داشتند که نام منبع مورد نظر در تیتراژ کارشان ذکر شود،  اما مدیران تلویزیونی ترجیح دادند به منبع اشاره نشود و آن را حذف کردند.

دبیر شورای نظارت بر صدا و سیما از بررسی مساله کپی برداری سریال هفت سنگ در این شورا و نتیجه آن گفت: بیژن نوباوه با اشاره به  انتقادات مطرح شده نسبت به سریال هفت سنگ مبنی بر کپی برداری  این سریال از یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی افزود: این مساله در شورای نظارت بررسی شد و به این نتیجه رسیدیم که به لحاظ رفتاری در مورد این اثر تخلفی از قانون صورت نگرفته است.

علی دارابی معاون سیما با حضور در پشت صحنه 2014 عادل فردوسی پور با عوامل این برنامه دیدار و گفتگو کرد.

همچنین معاون سیما و مدیر شبکه سه، با حضور در محل استودیو برنامه پیش از افطار ماه عسل ضمن بازدید از پشت صحنه با عوامل تولید و پخش آن دیدار و گفتگو کرد.

 همزمان با فرا رسیدن شب‌های پر فضیلت قدر و ایام شهادت حضرت علی (ع) شبکه های رادیویی و تلویزیونی از مکان های مختلف و استقرار واحد سیار، به پوشش زنده مراسم احیاء شب قدر می‌پردازند.

 معاون سیما در نامه‌ای از مدیر شبکه سه و مسئول شورای هماهنگی ورزش سازمان صدا و سیما به خاطر پخش مناسب مسابقات جام جهانی فوتبال 2014 تقدیر کرد.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار