معرفی سه قابلیت Safari در iOS 7 که تا کنون نمی دانستید

نسخه‌ جدید سیستم عامل شرکت Apple با عنوان iOS 7، تغییرات زیادی را نسبت به نسخه‌ی قبلی این سیستم عامل داشته است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران،تغییر در اپلیکیشن‌های داخلی این سیستم عامل نظیر مرورگر Safari  و اضافه شدن چند قابلیت جدید به این مرورگر در ios 7  موجب جذابیت فوق العاده برای کاربران این سیستم عامل پرطفدار شده است.
در این گزارش قصد داریم ضمن معرفی این  قابلیت ها،نحوه‌ی استفاده از آن‌ها را نیز به شما آموزش دهیم.
 
1. Do Not Track یا عدم پیگیری
به وسیله‌ی این قابلیت می‌توانید از سایت‌هایی که فعالیت‌های اینترنتی شما را دنبال می‌کنند درخواست کنید که از این کار پرهیز کنند و با این کار از حریم خصوصی خود بیشتر محافظت کنید.
 
بدین منظور ابتدا وارد اپلیکیشن Settings شوید مرورگر Safari را یافته آن را انتخاب کنید.
در صفحه‌ی بعد کافیست از قسمت Privacy & Security، گزینه‌ی Do Not Track را فعال نمایید.
 
2. Private Browsing یا مرور محرمانه
در حال حاضر تمامی مرورگرهای مطرح ویندوزی از قابلیت Private Browsing پشتیبانی می کنند.شما می توانید به وسیله‌ی این قابلیت بدون ثبت ردپای خود به مرور صفحات اینترنتی بپردازید.
 
هم اکنون این قابلیت به سیستم‌ عامل iOS 7  در مرورگر Safari اضافه شده است.
 
برای استفاده از آن ابتدا مرورگر را اجرا کنید،سپس از سمت راست نوار پایین صفحه آیکن Show Pages و سپس دکمه‌ Private را انتخاب کنید.

در این مرحله سوالی مبنی بر این که پنجره‌های بازکنونی بسته شوند یا باز نگاه داشته شوند از شما پرسیده می شود،در صورتی که مایلید این پنجره‌ها بسته شوند Close All و در صورتی که مایل به حفظ این پنجره‌ها هستید Keep All را انتخاب کنید.
 
3. Reading List یا لیست مطالعه
شما می توانید با استفاده از این قابلیت صفحات وب دلخواه خود را در لیست مطالعه ذخیره کنید و در زمان مناسب دیگری آن‌ها را مطالعه نمایید.

بدین منظور،پس از این که صفحه مورد نظر خود را توسط مرورگر Safari باز کردید، آیکن Share را انتخاب کرده و از بین گزینه‌های موجود Add to Reading List را انتخاب کنید.

با این کار صفحه وب مورد نظر به لیست مطالعه اضافه خواهد شد.

نکته:برای مطالعه‌ صفحه‌ ذخیره شده  کافی است در یک تب جدید،دکمه‌ی Bookmarks را انتخاب کرده وسپس از قسمت Reading List به مطالعه صفحه وب مورد نظرتان بپردازید.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار