شاید شما هم از جمله افرادی هستید که شادی و لبخند زدن را به عنوان نیاز انسانها قلمداد کرده و آن را اساس یک جامعه در نظر می‌گیرید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، شاد کردن و شاد بودن جامعه سبب پیشرفت و توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و خانوادگی می شود و از بروز انواع آسیب‌های جامعه می‌تواند تا حدودی جلوگیری کند.

در واقع شادی یک نیاز انسان بوده و باید زمینه‌ها و مقدمات در جامعه فراهم شود. بر این اساس امان اله قرایی مقدم جامعه شناس و آسیب شناس اجتماعی با اشاره به تأثیرات لبخند و شادی در جامعه گفت: لبخند یک پیام و یک نوع ارتباط بین فردی و اجتماعی بوده و حاکی از آن است که شخص در مجموع شاد است.

قرایی مقدم تأکید کرد:  شادی یک پدیده اجتماعی است و جامعه به افراد شادی داده یا شاد بودن را از آنها می‌گیرد. پس شاد بودن بی جهت بوجود نمی ‌آید بلکه با امکانات متعددی همچون شغل، کار، درآمد، رضایت از زندگی، ازدواج، امید به آینده و ... حاصل می شود.

وی با تاکید بر اینکه شادی اساس یک جامعه است، صریح کرد:  جامعه‌ایی که فقط غم فکنی داشته باشد، شکست می‌خورد. در صورتی که شادی در جامعه نباشد قدرت نظامی پایین آمده نیروی انتظامی توان لازم را نداشته کارایی نیروی ارتش و میزان کارایی تولید صنعتی و کارخانه‌ای و نیز کار اداری کاهش پیدا کرده آمار  طلاق بالا رفته و میزان آسیب‌های اجتماعی افزایش  پیدا می‌کند.

وی افزود: لبخند مبتنی بر شاد بودن جامعه ، رضایت داشتن افراد از زندگی و نیز به امکانات و تمهیدهای لازم نیاز دارد.برخوردهای جامعه از راننده اتوبوس، تاکسی و مابقی افراد در این امر سهیم هستند.

قرایی مقدم در پایان تأکید کرد: جامعه‌ای شاد است که هم تعاملات اجتماعی آرام،‌ مهربان و به دور از خشونت، پرخاشگری باشد و فرهنگ آن را تایید کند.

گفتنی است، رسانه‌ها هم با ایجاد برنامه های شاد و مفرح می‌توانند در امر شاد کردن جامعه سهیم باشند.

گزارش از ایده مفرح

انتهای پیام/
برچسب ها: شادی ، جامعه ، موفقیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار