همزمان با مذاکرات هستهای ایران و 6 قدرت جهانی:

انتشار گزارش محرمانه پنتاگون از ابعاد گسترده برنامه هسته‌ای رژیم صهیونیستی پرده برداشت

انتشار این پرونده محرمانه 386 صفحه‌ای بر تلاش صهیونیست‌ها برای دستیابی به سلاح هسته‌ای اواسط دهه 80 قرن گذشته صحه می‌گذارد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری "اسپوتنیک،" وزارت دفاع آمریکا، "پنتاگون،" سندی 386 صفحه‌ای منتشر کرده است که بر وجود سلاح هسته‌ای در سرزمین‌های اشغالی و تلاش صهیونیست‌ها برای ساخت سلاح هسته‌ای مهر تأیید می‌زند. این سند تا پیش از انتشار، بخشی از اسناد محرمانه "پنتاگون" محسوب می‌شد و گروهی از تحلیلگران انتشار آن را -- همزمان با مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5 + 1 -- با اختلاف‌های "اوباما" و "نتانیاهو" بی‌ارتباط نمی‌دانند.


این گزارش که "ارزیابی فنی دقیق اسرائیل و کشورهای ناتو" نام دارد به سال 1987 بر می‌گردد. در این سند آمده است: "اسرائیل در حال گسترش کد‌هایی است که به آنها امکان می‌دهد بمب هیدروژنی بسازند." همچنین این گزارش توانایی هسته‌ای رژیم صهیونیستی را "تقریباً نسخه‌ای برابر با توانایی موجود در آزمایشگاه‌های ملی آمریکا" توصیف می‌کند.


سند منتشر‌شده "پنتاگون" می‌افزاید: "در بحث فناوری هسته‌ای، اسرائیل حالا ... در جایی قرار دارد که آمریکا در سالهای 1955 تا 1960 تقریباً در آن نقطه قرار داشت."


رژیم صهیونیستی هیچگاه فعالیت در حوزه انرژی هسته‌ای را تأیید نکرده است و به مأموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز اجازه بازرسی از تأسیساتش نمی‌دهد. سه‌شنبه نیز روزنامه "وال‌استریت ژورنال" از جاسوسی رژیم صهیونیستی از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5 + 1 خبر داده بود.

برچسب ها: اسرائیل ، هستهای ، بمب ، پنتاگون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار