بیماریهایی که در ایجاد لکه‌های تیره بدن تاثیر دارند

عواملی ناشی از ایجاد لک و یا سیاهی زیر بغل می‌تواند عوامل میکروبی قارچی و آلرژی باشد.

جلیل صداقت پیشه متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: درمان لک یا سیاهی زیربغل بستگی به علت آن دارد گاهی لک می‌تواند ناشی از عوامل میکروبی و قارچی باشد که درمان آن خیلی راحت است، گاهی اوقات به این دلیل است که فرد آلرژی یا حساسیتی دارد که مرتب آن نواحی را می‌خاراند، در نتیجه پوست او تحریک و تیره می‌شود که درمان این مورد بسیار سخت است زیرا با دستکاری کردن آن تیرگی بیشتر می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: یکسری بیماریها داریم که در افرادی که چاق هستند یا دیابت دارند یک لکی به وجود می‌آید به نام اکتنوس. این یک بیماری داخلی است که ناشی از چاقی یا دیابت می باشد.در واقع اگر آن تیرگی پیدا می‌شود حتما اگر دیابت دارند باید دیابت آنها کنترل شود و اگر چاق هستند باید بر اساس رژیم خاصی وزن آنها بررسی شود و گرنه هر چقدر ما لک را درمان کنیم دوباره این لک پیدا می‌شود.

صداقت پیشه افزود: عواملی که باعث ایجاد لک و سیاهی زیربغل می‌شوند. افرادی که مثل نواحی باز صورتشان بدن آنها نیز در معرض نور و آفتاب قرار می‌گیرد که باعث تیرگی آن می‌شود.
افرادی که سولاریوم انجام می‌دهند این نیز باعث تیرگی می‌شود.

وی در پایان عنوان کرد: اگر لک یا تیرگی زیر بغل ناشی از بیماری‌های میکروبی اریتراسما باشد آن را با آنتی بیوتیک درمان می‌کنیم اگر بیماری قارچی باشد با داروهای ضد خوراکی و مالیدنی ضد قارچ اگر آلرژی باشد حتما باید آلرژی آنها را کنترل کنیم که آن جا را نخاراند و تحریک نکند، اگر زیاد عرق می کند باید درمان تعریق زیاد را انجام دهیم، ممکن است ان جا مرطوب باشد بنابراین مرتب آن جا را می‌خاراند و تیره می‌شود.



انتهای پیام/

برچسب ها: پوست ، آلرژی ، دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.