سال فاجعه‌آور پرسپولیس به پایان رسید

پرسپولیس لیگ، پرسپولیس آسیا، کدامیک را باور کنیم؟!

سرخپوشان در لیگ برتر یک فصل فاجعه‌آور را سپری می کنند اما در لیگ قهرمانان چهره دیگری از خود نشان می‌دهند.

پرسپولیس لیگ، پرسپولیس آسیا، کدامیک را باور کنیم؟!به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، پرسپولیس در لیگ چهاردهم فراز و نشیب‌ زیادی داشت. این تیم در لیگ برتر انتظارات را برآورده نکرد اما در لیگ قهرمانان برخلاف پیش بینی‌ها بازی کرد و 2 برد شیرین مقابل لخویا و بنیادکار به دست آورد. اما بازی مقابل النصر عربستان را واگذار کرد و با 6 امتیاز همچنان در گروه خود صدرنشین است.

پرسپولیس در روز پایانی فصل 93-92 به مقام دومی لیگ برتر رسید و سهیمه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد.

تیم پرستاره پرسپولیس در تابستان با از دست دادن چند بازیکن خوب از جمله خلعتبری و سید جلال حسینی به یک تیم بی ستاره تبدیل شد. این بدترین اتفاقات فنی برای پرسپولیس در تابستان 93 بود.

پرسپولیس هم باعلی دایی هم با درخشان یک تیم متزلزل و بی ثبات بود. این تیم در فصل نقل و انتقالات نیم فصل دوم هم رضا حقیقی یکی از مهره‌های مهم و تأثیر‌گذارش را از دست داد.

تیم پرسپولیس در لیگ چهاردم چند مدیرعامل عوض کرد و تغیر و تحولاتی هم در کادر فنی داشت. بر این اساس این تیم یکی از بی‌ثبات‌ترین تیم‌ها در فصل اخیر بود.

عملکرد ضعیف مدیریت باعث شد که پرسپولیس نتواند بازیکنان با کیفیت جذب کند و ستاره‌های لیگ سیزدهم هم در این تیم ماندگار نشدند. به همین خاطر تیم پرسپولیس با علی دایی خیلی زود در لیگ برتر به بن بست رسید. دایی تنها 7 هفته بعد از آغاز لیگ به شکلی عجیب از کادر فنی پرسپولیس کنار گذاشته و حمید درخشان جایگزینش شد.

حمید درخشان هم با تمام وعده‌هایی که داد نتوانست پرسپولیس را در لیگ برتر متحول کند و فقط بردهای پرسپولیس در لیگ قهرمانان باعث مستحکم شدن جایگاهش در تیم پرسپولیس شد.

به هر حال تیم درخشان در فاز حمله بهتر از تیم دایی است. پرسپولیس در 23 بازی گذشته فقط 22 گل زده که یکی از بدترین آمار هجومی این تیم در تاریخ لیگ برتر است.

نقطه اوج کار پرسپولیس با درخشان در 29 آبان ماه بود. روزی که پرسپولیس موفق شد در دربی تهران پیروز شود در پی این نقطه اوج اما پرسپولیسی‌ها چند شکست پیاپی و کنار رفتن از جام حذفی را تجربه کردند تا روشن شود که ظرفیت روانی این تیم هم مثل ظرفیت فنی‌اش در سال 93 پایین است.

به هر حال پرسپولیس با برد مقابل لخویا و بنیادکار ازبکستان نشان داد که درخشان از نظر فنی توانایی انجام کارهای بزرگ را دارد.

محمد نوری، کاپیتان پرسپولیس هم در هافبک دفاعی و هم به عنوان هافبک بازی ساز، پشت مهاجم بازی می‌کند و در هر 2 پست عملکرد خوبی داشت.

عالیشاه نسبت به فصل گذشته پیشرفت محسوسی داشته و حالا یکی از مهره‌های قابل اعتماد در ترکیب پرسپولیس است. به همین نسبت پیام صادقیان افت کرده و متأثر از حواشی و البته مصدومیت‌های زیادی که داشت، پرسپولیس را از داشتن یک مهاجم سریع محروم کرد.

پرسپولیس در فصل جاری از عباس‌زاده و طارمی در خط حمله استفاده کرد و تادو بازیکن برزیلی هم برای برطرف کردن مشکلات پرسپولیس در خط حمله به این تیم آمد اما تادو مهاجم برزیلی کیفیت پایینی دارد و نتوانسته تا الان انتظارات را برآورده کند.

برخلاف تادو دیگر برزیلی تیم پرسپولیس گابریل کیفیت بالایی از خود نشان داده و تبدیل به بازی ساز اصلی پرسپولیس شده است. بازی با لخویا نقطه عطف فنی گابریل در پرسپولیس بود. اما این بازیکن خیلی زود و در دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان به شدت از ناحیه صورت و سر مصدوم شد و کارش به جراحی و بیمارستان کشید و چند هفته‌ای از میادین دور خواهد بود و این هم از بدشانسی پرسپولیسی‌هاست.

به هر حال این هافبک برزیلی می‌تواند در ادامه فصل یکی از مؤثرترین مهره‌های پرسپولیس باشد. بازیکنی که با پای چپ خود در زدن ضربات کاشته شوت‌های راه دور و دادن پاس‌های کلیدی مهارت دارد.

به هر حال پرسپولیس بعد از مدتها یک هافبک خارجی خوب دارد بازیکنی که حرکات پا به توپ‌اش با پای چپ تا حدودی یادآور ایوان پتروویچ است.

پرسپولیس هر چند روزهای بسیار سختی را در سال 93 تجربه کرد اما همین تیمی که پراز مشکلات فنی و مدیریتی است چند بازیکن جوان دارد که می‌توانند آینده روشنی را برای پرسپولیس ایجاد کنند.

پرسپولیس سال 94 و فصل بعد (95-94) را با امید به درخشش جوانانی همچون عالیشاه، طارمی و علیپور آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار