بروجردی در جمع خبرنگاران:

ادعای ترکیه مبنی بر ایجاد حاکمیت شیعی از سوی ایران در منطقه، غلط است/ شکست قابل پیش‌بینی عملیات عربستان علیه یمن

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: شکست عملیات عربستان علیه یمن قابل پیش‌بینی است.

ادعای ترکیه مبنی بر تسلط ایران در حاکمیت شیعه غلط است/ شکست قابل پیش‌بینی عملیات عربستان علیه یمنبه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ علاء‌الدین بروجردی در حاشیه مراسم تشییع پیکر همسر آیت الله جنتی با اشاره به نقشه ارتجاع منطقه در حوادث یمن در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: عربستان با یک نگاه مستکبرانه نسبت به منطقه و از جمله کشور اسلامی یمن سالهاست که به این کشور ظلمی روا می‌داشت و از همه اهرم‌های خود علیه این کشور استفاده می‌کرد تا بتواند سیاست‌های خود را در این کشور اعمال کند و شکست می‌خورد.  
 
وی افزود: کشور یمن از قرن‌های قبل و از همیشه تاریخ مردم شجاع و سلحشوری داشته و علی رغم اینکه فقر اقتصادی در این کشور حاکم است، ولی بدون تردید نه فقط عربستان با مجموعه کسانی که به عنوان ائتلاف جمع آوری کرده، حتما حریف این ملت نخواهد بود.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در حال حاضر این مسئله قابل پیش بینی است که عملیات عربستان در یمن با شکست روبرو شده و آثار بسیار منفی برای این کشور به بار خواهد آورد.  
 
بروجردی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای اخیر دولت ترکیه در خصوص اینکه جمهوری اسلامی مشغول نقش آفرینی در یمن است، تصریح کرد: ما اگر سیاست‌های دولت ترکیه را به عنوان زنجیره‌ای فرض کنیم، در طول سالهای اخیر بسیار از این حلقه‌ها از جمله حلقه‌های منفی بوده و با شکست روبرو شده است و مسائل سوریه مثال بارزی بر این موضوع می‌باشد.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس متذکر شد: دولت ترکیه سالهاست با ایجاد تسلیحات برای تروریست‌ها و ایجاد فرصت برای آموزش و تقویت آن‌ها که حتی رعایت حق همسایگی کشور اسلامی را نداشت و سیاست‌های این کشور که به دنبال تغییر ساختار سیاسی حاکم بر سوریه بود هم با شکست روبرو شد.  
 
بروجردی در ادامه تصریح کرد: دولت ترکیه در عراق هم وضعیت مشابهی را دنبال کرد و علی رغم اینکه ما پیوسته به کشور اسلامی همسایه خود (ترکیه) احترام گذاشته‌ایم و این خود از سیاست‌های جمهوری اسلامی است، می‌توان گفت که اینگونه موضع گیری‌ها از سوی دولت ترکیه به هیچ وجه قابل قبول نبوده و حتما مردود است.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ایران این افتخار را در بین ۵۷ کشور اسلامی دارد که همواره بنیانگذار تقریب و منادی وحدت جهان اسلامی می‌باشد.  
 
وی متذکر شد: نکات و موضع گیری‌های اخیر دولت ترکیه مبنی بر اینکه ایران به دنبال حاکمیت شیعه است، قطعا نکته کاملا غلطی است، چرا که ما بیشترین حجم کمک‌هایمان به مبارزینی است که از برادران اهل سنت و جهاد اسلامی و حماس می‌باشند که بسیاری از آن‌ها از مبارزین علیه رژیم صهیونیستی هستند.  
 
بروجردی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین امیدواریم کج راهه‌ای که دولت ترکیه در آن قدم بر می‌دارد تغییر کرده و این کشور سیاست‌های خود را اصلاح کند.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار