تقوی نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

با توجه به ارقام اعلامی موسسات غیرمجاز، حساسیت بانک مرکزی طبیعی است

مدیرعامل بانک سپه گفت: در شرایط فعلی که برخی موسسات غیرمجاز درصدهای بالایی را اعلام می‌کنند، حساسیت بانک مرکزی در این زمینه طبیعی است.

سید کامل تقوی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص توافقی یا تحمیلی بودن سود بانکی اظهار داشت: در شرایط کاملا رقابتی و آزاد، بانک ها باید بتوانند بین منابع و مصارف خود ارتباط منطقی برقرار کنند.

مدیرعامل بانک سپه افزود: با توجه به شرایطی که در بانک ها وجود دارد و شرایط نقدینگی مشتریان، باید بتواند سپرده‌ها را در یک دامنه مشخص نرخ تعیین کنند اما در شرایط فعلی که برخی از موسسات غیر مجاز در بحث سپرده ها دخالت می‌کنند و ارقام و درصدهای بالاتری را ارایه می‌کنند طبیعی است که بانک مرکزی نسبت به این موضوع حساس باشد. 

اعطای کارت اعتباری به اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها

سید کامل تقوی نژاد در خصوص ایجاد نوع جدیدی از کارت های اعتباری در سیستم بانکی اظهار داشت: کارت های اعتباری با توجه به شرایط بانک ها و نوع مشتریانی که دارند متفاوت است.

به عنوان مثال در بانک ها طبق برنامه‌ریزی و رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت علوم مقرر شد تا برای برخی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و کارکنان وزارت علوم کارتی به عنوان کارت دبیت (debit) صادر شود.

مدیرعامل بانک سپه در پایان افزود: اما به طور کامل زمینه اجرای این طرح در نظام بانکی عملیاتی نشده و به دنبال ایجاد مقدمات لازم در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: بانک ، سپه ، سود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار