شهردارمنطقه 18 تاکید کرد:

گرامیداشت روزجمهوری اسلامی بااجرای ده هاعنوان وِیژه برنامه اجتماع محور/13 فروردین نقطه عطفی در رویارویی انسان با مظاهر طبیعی

شهردارمنطقه 18از برپائی چندین ویژه برنامه متنوع فرهنگی و اجتماعی به مناسبت فرارسیدن ایام پایانی تعطیلات نوروزی در بوستان های شاخص این بخش از پایتخت خبرداد و گفت: شهروندان با رعایت اخلاق طبیعت‌گردی و به کار بستن توصیه‌های زیست محیطی، در حفظ و حراست طبیعت و محیط زیست کوشا باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران وحید نوروزی شهردار منطقه 18 شهر تهران اظهار کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، ویژه برنامه ای متمرکز تحت عنوان سامانه نشاط با برخورداری از بخش های شاد و متنوع همزمان با روز 12 فروردین (گرامیداشت روز جمهوری اسلامی) در مجاورت بوستان بانوان نرگس برگزار و آحاد شهروندان علاوه بر این ویژه برنامه،از خدمات دهی غرف چند منظوره ای نیز در بخشهای سلامت،مذهبی،سرگرمی،ورزشی و فرهنگی نیز بهره مند خواهند شد.

شهردار منطقه 18 با بیان اینکه به منظور فرارسیدن روز طبیعت تمامی بوستانها و مراکز تفرجگاهی سطح منطقه 18 آماده سازی سازی و رفع معضلات جزئی شده اند گفت : تمامی بوستان های منطقه ،پذیرای عموم شهروندان و میهمانان نوروزی دوستدار محیط زیست خواهند بود تا آخرین روز از تعطیلات را در کنار اعضای خانواده و در امان سرسبز طبیعت با الگوگیری از اهداف و رویکردهای کمپین آسمان آبی ،زمین پاک سپری نمایند. 

به گفته نوروزی،استقرار غرف چند منظوره مذهبی وفرهنگی در جوار مسجد اذان بوستان قائم، برپائی نماز جماعت ظهر و عصر و اجرای ویژه برنامه های شاد و متنوع در بوستانها و مراکز تفرجگاهی از دیگر تدابیر حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی با مشارکت نواحی هفتگانه منطقه در روز طبیعت به شمار می رود.

وی در ادامه با توجه به اهمیت حفظ و حراست از طبیعت و محیط زیست تصریح کرد : روز طبیعت پیام آور لزوم توجه به منابع طبیعی و محیط زیست است که بادی تمامی شهروندان در حفظ و حراست از ان کوشا باشند .

نوروزی از شهروندان خواشت به منظور بهره مندی از محیط زیستی سالم و زیبا ، با رعایت اخلاق طبیعت‌گردی و به کار بستن توصیه‌های زیست محیطی، در حفظ و حراست طبیعت و محیط زیست کوشاتر باشند.

وی روز 13 فروردین را نقطه عطفی در رویارویی انسان با مظاهر طبیعی  و لزوم توجه به منابع طبیعی دانست و گفت : محیط زیست همه انچه شرایط زیست در کره خاکی را فراهم میکند را در بر میگرد ، گیاهان و درختان و حیوانات تمامی موهبت های الهی هستند که  محیط زیستی زیبا را برای ما به ارمغان آورده اند لذا با توجه به اینکه گیاهان و درختان و فضای سبز نقش بسزایی در زندگی شهرنشینی دارد توصیه میشود شهروندان با احترام به طبیت از اسیب رساندن به درختان و گیاهان خودداری کنند .

نوروزی در ادامه سخنان خویش به اقدامات ستادگردشگری و استقبال از مسافران نوروزی در این منطقه اشاره کرد که فعالیت رسمی آن از روز 28 اسفندماه سال گذشته با استقرار ایستگاهی با 14کانکس فرهنگی درقالب غرفه های فرهنگی،تفریحی،محیط زیست، ورزشی و تفریحات کودکانه درمجاورت اتوبان تهران – ساوه آغازشده و تاکنون هزاران تن از مسافرین و گردشگران نوروزی ازخدمات ارائه شده در آن بهره مندشده اند. 

استقرار دو ایستگاه اطلاع رسانی وِیژه ایام نوروز در ورودی اصلی بوستان قائم و بزرگراه آیت ا...سعیدی باهدف معرفی مراکز تفریحی،توزیع نقشه پایتخت،کتابچه گردشگری بسته های فرهنگی با رویکرد بهار فاطمی و استقرار فضای مطلوب در ساختمان ستاد پیشگیری و مدیریت بحران برای اسکان و استراحت مسافرین نوروزی دیگر محورهای سخنان شهردار منطقه18را در رابطه با فعالیتهای ستاد گردشگری و استقبال از مسافرین نوروزی بود که با اقبال عمومی از سوی مخاطبین خویش مواجه شد.

 
انتهای پیام/
برچسب ها: تهران ، گردشگری ، مسافران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار