با این میان وعده ها کودکان را باهوش تر راهی مدرسه کنید

انتخاب میان وعده مناسب دانش آموزان نقش مهمی در سلامت دانش آموزان و در نهایت آینده جامعه ایفا می کند و از آنایی که تغذیه مناسب انرژی لازم برای فعالیت روزانه و مطالعه را تامین می کند، نقش بسزایی در ارتقای فرآیند یادگیری کودکان در مدرسه دارد.

دکتر زهرا عبداللهی مدیر دفتر بهبود تغذیه سلامت وزارت بهداشت، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: از جمله میان وعده هایی که برای افزایش بهره وری کودکان در مدرسه بسیار مهم و موثر است، میوه ها و سبزیجات است که این مواد منابع سرشار ویتامین A و C و همچنین فیبر هستند. از جمله میوه های بسیار خوب می توان به سیب، موز، انگور، کیوی، نارنگی، پرتقال، هلو، انواع توت و همچنین میوه های خشک و برگه ها مثل کشمش، برگه هلو، زردآلو و سایر میوه های خشک و بدون شکر اشاره کرد.

عبداللهی گفت: انواع مغزها مثل بادام، پسته، گردو و فندق هم می تواند میان وعده های مناسبی باشد و اینکه به میزان مناسب و بدون نمک و بصورت خام مصرف شود و در پایان می توان از نوشیدنی ها یاد کرد که علاوه بر رفع تشنگی و تامین آب بدن، می توانند انرژی زا هم باشند که بهتر است از نوشیدنی های سالمی چون شیر، شیرقهوه و شیرکاکائو و آبمیوه های طبیعی و همچنین مخلوط شیر با انواع میوه ها استفاده شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: اغذیه ، کودک ، شیر ، مخلوط ، هوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار