رئيس اتاق تهران:

اقتصاد غرب به ايران نياز دارد

رئيس اتاق بازرگاني ،صنايع ،معادن و کشاورزي تهران، گفت:‌ اقتصاد غرب و منطقه به گسترش همکاري با ايران اسلامي نياز دارد و بازارهاي داخلي و منطقه اي ما براي آنها ارزشمند است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، يحيي آل اسحاق، تاکيد کرد :‌ اقتصاد ايران فقط محدود به بازار 78 ميليون نفري داخلي نيست بلکه مديريت بازارهاي منطقه اي تا 350 ميليون نفر هم از مزيت هاي آن محسوب مي شود و خيلي از کشورها علاقه مند هستند محصولات خود را در  ايران توليد و به بازارهاي منطقه صادر کنند. 

وي افزود‌: بيانيه لوزان درباره مذاکرات هسته اي ايران و کشورهاي 5 بعلاوه يک ، چشم انداز خوبي را نشان مي دهد که اگر به توافق نهايي منتهي و به مراحل اجرايي وارد شود ، مي تواند منافع اقتصادي دو طرف را برآورده کند و هيچ کشوري علاقه ندارد از مزيت هاي نسبي همکاري با اقتصاد ايران چشم پوشي کند. 

آل اسحاق تصريح کرد : اقتصاد اروپا که با مشکلات چند ساله اخير روبروست و اين مشکلات همچنين ادامه دارد و در صورت همکاري با اقتصاد ايران مي تواند بسياري از آنها را ساماندهي کند. 

وي افزود‌: براي مديريت شرايط اقتصادي پس از تحريم بايد برنامه ريزي دقيقي داشته باشيم چون شرايط فرق مي کند و مناسبات مالي و بانکي و همچنين هزينه هاي تجارت متحول خواهد شد و انتظار داريم هزينه تجارت ايران با ديگر کشورها براي هر دو طرف کاهش يابد.

آل اسحاق گفت : البته نبايد همه سرنوشت اقتصاد ايران را به مذاکرات گره بزنيم بلکه تا 20 درصد تاثير دارد و بايد نظام مديريت کشور شاخص هاي کارآمدي خود را ارتقاء دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: غرب ، اقتصاد ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار