جلسه اضطراری شورای امنیت برای بررسی اوضاع یمن امروز به درخواست روسیه تشکیل شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دقایقی پیش روسیه پیشنویس قطعنامه توقف حملات هوایی به یمن را در اختیار اعضای شورای امنیت سازمان ملل قرار داد. این جلسه به درخواست روسیه -- و پس از افزایش تلفات انسانی بر اثر تجاوز عربستان به یمن -- تشکیل شد.


روسیه در این قطعنامه 1 صفحه‌ای که در اختیار اعضای شورای امنیت قرار داده است از عربستان سعودی و متحدانش می‌خواهد برای جلوگیری از خونریزی و تخلیه اتباع خارجی، بمباران یمن را متوقف کنند. در این قطعنامه زمان توقف حملات مشخص نشده است.


پیش از این، سازمان ملل از مرگ 519 نفر و زخمی شدن حدود 1700 نفر در 2 هفته اخیر در یمن خبر داده بود. تنها در 7 روز گذشته دست‌کم 62 کودک در یمن جان خود را از دست داده‌اند و 30 نفر زخمی شده‌اند.


آمریکا، انگلیس، فرانسه و بسیاری از کشورهای غربی از تجاوز عربستان به یمن حمایت می‌کنند و مشخص نیست قطعنامه روسیه در شورای امنیت سازمان ملل چه سرنوشتی خواهد داشت. شورای امنیت 5 عضو دائم و 10 عضو غیر‌دائم دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۵:۵۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۴
روسیه و چین می توانند از کشتن ملت مقاوم یمن توسط داعش سعودی و همه انهیکه خواهان نابودی یمن هستند جلوگیری کنند،البته امریکا و متحدانش بفکر ضعیف کردن روسیه هستند ولی روسیه میتواند در ساان ملل جلوی تندروی امریکا و ال سعود و اسراییل کودک کش را بگیرد.
آخرین اخبار