مديرعامل شركت بازرگانی دولتی ايران خبر داد

آغاز خريد تضمينی گندم در كشور/ عامليت خريد با بانك كشاورزی

معاون وزير جهاد كشاورزی و مديرعامل شركت بازرگانی دولتی ايران گفت: با شروع برداشت گندم در استان های كرمان و سيستان و بلوچستان، خريد تضمينی اين محصول در كشور با عامليت بانك كشاورزی آغاز شد.

آغاز خريد تضميني گندم در كشور/عامليت خريد با بانك كشاورزيبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ علی قنبري، اظهار داشت: اولين محموله هاي گندم مربوط به سال زراعي 94‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌- 1393 در جنوب استان كرمان و سيستان و بلوچستان برداشت و تحويل مراكز خريد گندم در اين مناطق شد.

قنبري افزود: به منظور ايجاد هماهنگي بيشتر در زمينه انجام عمليات خريد، در سالجاري خريد تضميني گندم با عامليت بانك كشاورزي انجام مي شود.

معاون وزير جهاد كشاورزي از ايجاد، هماهنگي و آمادگي كامل مراكز خريد و شعب بانك عامل در سراسر كشور خبر داد و افزود: همه ساله خريد تضميني گندم از اواسط فروردين در جنوب استان فارس شروع و تا آبانماه ادامه داشت، اما امسال استانهاي كرمان و سيستان و بلوچستان فصل برداشت و خريد تضميني گندم را آغاز كرده اند.

مدير عامل شركت بازرگاني دولتي ايران اعلام كرد: به منظور رفاه حال گندمكاران، ايجاد سامانه ي بانك كشاورزي براي خريد تضميني گندم از بهمن ماه سال گذشته در دستور كار قرار گرفت و پس از 2 ماه فعاليت آزمايشي ، هم اكنون سامانه ي خريد اين بانك آماده ارائه ي خدمات به موقع و كارآمد به كشاورزان عزيز مي باشد.

وي خاطر نشان كرد: نرخ خريد تضميني گندم براي هر كيلوگرم گندم معمولي در سالجاري 1155 تومان و براي گندم دروم  1188 تومان تعيين كه در شهريور ماه سال 93 و قبل از شروع فصل كاشت اعلام شده و مراكز خريد در سراسر كشور آمادگي كامل دارند تا تمامي گندم هاي عرضه شده ي كشاورزان را با نرخ تضميني خريداري كنند.

معاون وزير جهاد كشاورزي اظهار داشت: پيش بيني مي‌شود در سالجاري با توجه به بارشهاي خوب اخير، ترويج و توسعه بخش كشاورزي و حمايت از توليدات داخلي محصولات كشاورزي و اعلام به موقع نرخ خريد تضميني، مقدار گندم بيشتري از كشاورزان به نسبت سال گذشته خريداري شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار