خسروی به باشگاه خبرنگاران خبر داد:

جزئیات رتبه بندی معلمان بررسی می شود/دعوت از سخنگوی دولت در کمیسیون آموزش و تحقیقات

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:در جلسه بعدی کمیسیون با حضور وزیر و معاونانش جزئیات دقیق طرح رتبه بندی معلمان مورد بررسی قرار می گیرد.

ابوالقاسم خسروی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون آموزش و تحقیقات با وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: رتبه بندی معلمان قرار بود که به صورت لایحه به مجلس ارائه شود اما وزیر آموزش و پرورش معتقد بود که به دلیل تسریع در فرآیند اقدامات عملی و اجرایی ، طرح رتبه بندی معلمان بر اساس مصوبه هیئت وزیران انجام شود بنابراین وقتی هیئت وزیران این طرح را تایید و تصویب کند دیگر نیازی به ارائه آن در مجلس نیست.

وی گفت: تصمیم بر این است که در جلسه بعدی کمیسیون وزیر به همراه معاونینش حضور داشته تا جزئیات دقیق این طرح مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: کلیات این طرح تصویب شده اما اینکه چه معلمانی مشمول این طرح قرار می‌گیرند باید در جلسه آینده بررسی شود تا از مهر ماه شاهد اجرای این طرح در وزارت آموزش و پرورش باشیم.

خسروی در خصوص موضوع نامه نمایندگان مجلس به رئیس جمهور گفت: اعتراض معلمان به تبعیض در پرداخت‌ها و تفاوت‌هایی که بین کارمندان دولت در مزایا،‌حقوق و دریافتی‌ها وجود دارد، است بنابراین مجلس خواستار رعایت عدالت و رفع این تفاوت‌ها در وزارت آموزش و پرورش است البته مصوبه هیئت وزیران نیز درجهت مطالبات معلمان بوده است.

وی در پایان تصریح کرد: از نوبخت سخنگوی دولت دعوت کرده‌ایم تا در جلسه آینده کمیسیون آموزش و تحقیقات حضور داشته تا در خصوص مطالبات معوق فرهنگیان و کسری بودجه‌ای که هرساله در آموزش و پرورش وجود دارد صحبت‌هایی انجام شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: معلمان ، خسروی ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار