زارعی: کارت عضویت، دروازه ورود بازیکنان پایه به تیم ملی است

هر بازیکنی که در مدرسه فوتبال فعالیت می‌کند باید کارت عضویت داشته باشد در غیر اینصورت فعالیتش در مدارس فوتبال غیر مجاز است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ مصطفی زراعی-مدیر پژوهش و آموزش آکادمی ملی فوتبال در این باره گفت: سیستم کارت عضویت حدود 5 سال راه اندازی شده تا هر فردی که در  فستیوال های پایه در آکادمی ملی فوتبال و در رده های مختلف سنی حضور دارد، فعالیتش به صورت مجاز باشد و در واقع با در دست داشتن این کارت عضویت، رزومه فعالیتش در عرصه فوتبال به طور کامل مشخص است. کارت عضویت مانند شناسنامه ای است که تمام فعالیت ها و مشخصات فردی که در عرصه فوتبال به هر شکلی فعال بوده را به ثبت می رساند.

وی در ادامه بیان کرد: هر فردی مانند بازیکن، داور، هوادار و مسئول می خواهد عضوی از خانواد فوتبال باشد باید این کارت را داشته باشد. بر همین اساس بانک اطلاعاتی مدارس فوتبال را برای فوتبال آموزانی که می خواهند در عرصه فوتبال فعال باشند و در مدارس بازی کنند، ایجاد کرده ایم تا افراد با مراجعه به آن روند ثبت نام را طی کنند. در واقع تمامی فعالیتهای مدارس فوتبال با ارائه کارت عضویت قابل قبول و مجاز است. اگر مدارس فوتبال برای فوتبال آموزان خود کارت عضویت تهیه نکنند فعایت بازیکنانشان غیر مجاز بوده و تخلف محسوب می شود.

وی گفت: کارت عضویت یک شناسنامه فوتبالی برای افراد محسوب می شود. زمانی که کارت عضویت در اختیار فردی 10 ساله تا یک بازیکن حرفه ای قرار گرفت، جزئی از خانواده عظیم فوتبال شناخته می شود و از طریق سامانه و بانک اطلاعاتی مدارس فوتبال قابل شناسایی و ردیابی خواهد بود. به طور مثال یک بازیکنی که از 10 سالگی در یک مدرسه فوتبال فعالیت خود را آغاز کرده تا زمانی که تبدیل به یک بازیکن حرفه ای شده است را می توان با مراجعه به کارت عضویتش ارزیابی کرد. از چه باشگاهی شروع کرده، در چه بازده زمانی رشد داشته و در کدام باشگاه به اوج خود رسیده و به عنوان یک بازیکن حرفه ای به جامعه فوتبال معرفی شده است.
وی ادامه داد: از خدماتی که این کارت عضویت برای هواداران و یا حتی فوتبال آموزان و هر فردی که این کارت را دارد می توان به تهیه بلیط الکترونیک با 10 درصد تخفیف برای حضور در اماکن ورزشی اشاره کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مبنای کارت عضویت را بر اساس سیستم استعدادیابی طراحی کرده ایم تا فوتبال آموزی که در تستهای آکادمی ملی فوتبال شرکت می کند، مراحل استعدادیابی، روند رشدش و فعالیتهایی که در مدت زمان بازیگری اش انجام داده به طور کامل مشخص باشد. همچنین در کنار این سیستم، بحث استعدادیابی را مطرح کرده ایم. فوتبال آموزانی که در فستیوال های آکادمی ملی فوتبال حضور دارند با بررسی و ارزیابی سر استعدادیاب ها به تیم ملی زیر 12 و 13 سال معرفی می شوند.

زارعی در پایان فزود: معتقدم انتخاب بازیکنان از سوی مربیان تیم های ملی پایه و یا باشگاهی نیز راحت تر خواهد بود چرا که با مراجعه به فعالیت، نوع آمادگی  و پستی که بازیکنان در آن بازی می کنند، می توانند افراد مورد نظر خود را انتخاب کنند. در واقع داشتن کارت عضویت دروازه ورود بازیکنان به تیم های ملی است. چرا که مربیان با در دست داشتن اطلاعات به راحتی میتوانند بازیکنان مورد نظر خود را انتخاب کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار