وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد ایران کشوری دوست برای ترکیه است و لغو تحریم‌های ایران افق‌های جدیدی را در آینده همکاری مشترک تهران - آنکارا ایجاد خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری محیط، وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد ایران کشوری دوست و بسیار مهم برای ترکیه است. 

 «مولود چاوش اوغلو» شب گذشته در آستانه سفر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به ایران در مصاحبه با یکی از شبکه‌های محلی گفت: «ترکیه و ایران روابط دوجانبه خوب و مستحکمی باهم دارند و هیچ فرد و یا کشوری حق ندارد به روابط و همکاری خوبی که بین آنکارا و تهران وجود دارد اعتراض کند». 

 چاووش اوغلو اظهار داشت: «با وجود اینکه ترکیه و ایران درباره برخی مسایل و تحولات منطقه اختلاف فکری دارند اما ایران دوست ترکیه است و جایگاه بسیار مهمی در منطقه و برای دولت ترکیه دارد.» 

چاووش اوغلو همچنین گفت: «دستیابی تهران و کشورهای ۱+۵ به چارچوب توافق اولیه درباره برنامه‌های هسته‌ای ایران به کاهش تحریم‌های خارجی علیه این کشور منجر خواهد شد.» 

وی همچنین تصریح کرد: توافق نهایی ایران و غرب و لغو تحریم خارجی از ایران، افق‌های جدیدی را در آینده همکاری مشترک آنکارا و تهران در موضوعات مختلف ایجاد خواهد کرد. 

چاووش اوغلو تصریح کرد پیش بینی می‌شود در پایان سفر اردوغان به تهران و گفتگو‌هایش با مقامات ایران از جمله «حسن روحانی» رئیس جمهور این کشور، چند توافقنامه همکاری در زمینه‌های مختلف بین دو کشور به امضا برسد. 

وزیر امور خارجه ترکیه درباره تحولات اخیر در یمن گفت آنکارا آماده است نقش مهم و فعالی برای حل بحران داخلی یمن ایفا کند و آمادگی دارد برای حل اختلاف‌ها و همسو و نزدیک کردن دیدگاه‌های آنان میانجی‌گری کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ترکیه ، ایران ، هسته ای ، یمن ، مهم ، دوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۴
ترکیه از تروریستها بجنگد نگذارد دین محمد رسول خدا لت مه وارد بشه ایران با صلح دوستی همیشه قام مبدارد شماها چه طور دشمن آمریکا اسراعیل به خود بیاید
آخرین اخبار