رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد

تولید انبوه خودروی برقی دانشگاه آزاد در آینده‌ای نزدیک

دکتر میرزاده از امضا قرار داد برای تولید انبوه خودروی برقی دانشگاه آزاد با معاونت علمی و فناوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در مراسم افتتاحیه دهمین دور مسابقات ملی ربوکاپ گفت: در دولت تدبیر و امید نگاه جدیدی برای توسعه کشور آغاز شده و حمایت‌های خوبی از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری شکل گرفته که این باعث دلگرمی همه دانشمندان است، دانشگاه آزاد هم از مهمترین برنامه‌هایش می‌توان به توسعه علوم و فناوری و تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و در حوزه پژوهش نیز توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد همواره جزو اولویت‌هاست. 

وی با اشاره به اینکه تعداد مراکز رشد را قرار است در سال 96 به 54 مرکز برسانیم، تصریح کرد: در کنار این مراکز رشد 420 شرکت دانش‌بنیان نیز در حال حاضر داریم که قرار است تا سال 96 تعداد آنها را به 800 مرکز برسانیم تعداد مراکز رشد به 150 مرکز و پارکهای علم و فناوری را به 32 پارک می‌رسانیم.

وی در خصوص اینکه معاونت علمی ریاست جمهوری در ارتباط با خودروی برقی دانشگاه آزاد خبرهای خوشی داده، گفت: قرار است برای تولید انبوه خودروی برقی دانشگاه آزاد قراردادی امضا شود که این جای بسیار خوشحالی برای دانشگاه آزاد است. 
همچنین توسعه دانش با رشته‌های چند نظمی قرار است، صورت گیرد و یکی دیگر از کارهای مهممان توسعه تحصیلات تکمیلی است همچنین در سال جاری 5 هزار نفر استاد با درجه phd استخدام خواهند شد. 

قرار نیست دانشگاه‌ها با شهریه اداره شوند
ستاری معاون علمی ریاست جمهوری در ادامه گفت: درآمدی که از پژوهش ایجاد می‌شود، به نظر من از هر کار اقتصادی دیگر بیشتر است و حرکت دانشگاه‌ها باید به این سمت باشد تا نکته‌های اولیه‌ای که در دانشگاه در زمینه دانش درست می شود، وارد اقتصاد کشور شود. 

وی افزود: دانشگاه های ما باید درصدی از درآمدشان را در ارتباط با تکنولوژی،‌ به دست بیاورند و به طور کلی قرار نیست که دانشگاه‌ها با شهریه اداره شود.

وی خاطر نشان کرد: حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان در دانشگاهی صورت می‌گیرد که در این راستا قدم بردارد و در حال حاضر این امر در دانشگاه آزاد پیگیری می‌شود.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار