یک روانشناس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

با مشورت کردن، موجودیت زوجین محفوظ می‌ماند/ با مشورت کردن صمیمیت زوجین بیشتر می‌شود

با مشورت کردن، صمیمیت بین زوجین بیشتر شده و نیز موجودیت بین آ‌ن‌ها محفوظ می‌ماند.

علیرضا کاظمی ظریف روان پزشک در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  اظهار کرد:‌در مشورت کردن دو بعد متمایز وجود دارد، اول آنکه وقتی فردی با شخصی مشورت می کند به طور قطع و یقین از افکار نظریات وی الهام گرفته و به نقاط ضعف و ناتوانی افکار وی پی می‌برد.
وی تصریح کرد: دوم آنکه، فرد مشورت کننده  به طور غیر مستقیم شخص طر ف مقابل را مورد تایید قرار می‌دهد و به طور علمی به وی می فهماند که آن فرد مورد اعتماد و اطمینان اوست.
 
کاظمی ظریف خاطر نشان کرد:‌ اعضای اصلی یک خانواده، زوجین هستند و عقل و منطق ایجاب می‌کند که برای حفظ صمیمیت بین همدیگر، در انجام امور اساسی و سرنوشت ساز با یکدیگر مشورت کنند و پس از وصول به وحدت، به تصمیم گیری و اجرا بپردازند.
 
وی در ادامه تاکید کرد: تصمیم گیری‌های یک جانبه از طرف زن یا مرد به وحدت و یگانگی لطمه می‌زند زیرا طرف مقابل احساس پوچی کرده و می‌فهمد که در اداره خانه، جا یگاه و منزلتی نداشته و همین احساس طرفین را به سمت بی مهری و انزوا می‌کشاند و به تدریج شکاف و جدایی بین زوجین حکم فرما می‌شود.
این روانپزشک در انتها به زوجین توصیه کرد: چون با مشورت  کردن موجودیت شما محفوظ می‌ماند پس لازم است که از این امر به هیچ وجه غفلت نکنید. 

انتهای پیام/
برچسب ها: روانپزشک ، زوجین ، مشورت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار