آخرین تحولات یمن / در حال به روز رسانی؛

حمایت معاون وزیر خارجه آمریکا از حملات عربستان/ آمریکا توانایی خارج کردن اتباع خود را از یمن ندارد

شبه نظامیان هوادار منصور هادی به پایگاه‌های انصارالله حمله کردند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، شبه نظامیان هوادار منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن روز گذشته نیز به مواضع نیروهای انصارالله حمله کردند.

شبه نظامیان هوادار منصور هادی با حمله به پایگاه های انصارالله، خودروهای آنها را در مسیر مواصلاتی منطقه "دارسعد" در عدن و "شیخ عثمان" در شرق عدن هدف گرفتند.

شبکه الجزیره نیز به نقل از خبرنگار خود گزارش داد شبه نظامیان هوادار منصور هادی شب گذشته بر منطقه دارسعد در شهر جنوبی عدن مسلط شدند.
از سوی دیگر، شبکه العربیه گزارش داد آنتونی بلینکن معاون وزیر خارجه آمریکا در گفتگویی مطبوعاتی در ریاض اعلام کرد واشنگتن کمک به ائتلاف موسوم به عربی را تسریع خواهد کرد.

وی همچنین با اعلام حمایت مجدد از تجاوز عربستان به یمن مدعی شد: عربستان پیام محکمی به انصارالله و هم پیمانانش فرستاده و اعلام کرده است که آنها نخواهند توانست با زور بر یمن مسلط شوند.

رسانه‌های محلی همچنین از آماده باش نیروهای سعودی در مرز یمن خبر دادند.


*** آمریکا توانایی خارج کردن اتباع خود را از یمن ندارد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد توانایی خارج کردن اتباع خود را از خاک یمن ندارد. 

شبکه تلویزیونی العربیه، وزارت امور خارجه آمریکا با اعلام ناتوانی برای منتقل کردن اتباع خود از یمن از شهروندان آمریکایی خواست با کشتی‌های دیگر کشور‌ها یمن را ترک کنند. 

این در حالی است که هند، چین، فرانسه، پاکستان، الجزایر، اردن، روسیه و مصر صد‌ها نفر از اتباع خود را از یمن خارج کرده‌اند.


اخبار لحظه به لحظه درباره آخرین تحولات یمن را در این قسمت مشاهده کنید:

11:00  شبکه پرس تی وی در یک خبر فوری اعلام کرد: جنگنده‌های سعودی میادین گاز و پایگاه های نظامی یمن در استان بیضاء را بمباران کردند.

11:23 رسانه‌های محلی یمن از بمباران مناطقی از استان محویت در یمن خبر دادند.

12:00 پایگاه خبری یمن پرس از درگیری های شدید نیروهای انصارالله و شبه نظامیان هوادار منصور هادی در مناطق مختلف عدن صبح امروز گزارش داد

12:30 شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داد: در حملات ائتلاف موسوم به عربی بر استان لحج و عدن تعدادی از نیروهای انصارالله کشته و زخمی شدند.

13:00 شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داد: وزارت کشور اردن از خروج 657 اردنی تا هم اکنون از یمن خبر داده است.صباح الرافعی وزیر کشور اردن گفت: تعداد کلی اردنی هایی که تا به حال از یمن خارج شده اند به 657 نفر می رسد و عملیات خارج کردن سایر شهروندان ادامه دارد. 

14:00 یمن پرس گزارش داد: نیروهای انصارالله سرهنگ "شرف غالب لقمان" را به عنوان سخنگوی رسمی نیروهای مسلح و سرهنگ "محمد عبدالعزیز را به عنوان نماینده وی انتخاب کرده اند.

14:30 پایگاه خبری یمن پرس گزارش داد: حملات ائتلاف موسوم به عربی تعدادی از پایگاه های نظامی را در صنعا هدف قرار داده است.
این شبکه همچنین از مورد هدف قرار گرفتن یک منطقه مسکونی در منطقه "جراف" در  شمال صنعا خبر داد.
خبرها از کشته شدن تعدادی، در پی این حملات حکایت دارد.

    12
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۵۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۴
امروز امریکای جنایتکار بهمراه ال سعود داعشی و بزدلان همراهش و اسراییل کودک کش قصد جلوگیری از استقلال یمن هستند و هر روز ملت مقاوم یمن را میکشند ولی به خواست خداوند ملت یمن با اتحاد و رهبری انصارالله پیروز میشود و درس بزرگی به ال سعود داعشی و امریکا و اسراییل خواهد داد،امروز وظیف خط مقاومت کمک به ملت یمن و بخصوص انصارالله مقاوم هست،ملت ایران در کنار ملت یمن هست و هر لحظه منتظر شنیده خبر پیروزیشان و فتح مکه و مدینه هست.
آخرین اخبار