یک تحلیلگر لبنانی: عربستان تصمیمی برای پایان دادن به جنگ در منطقه ندارد

درصورتی که راه حل مناسبی برای کاهش بحران در بحرین و عراق یافت نشود، آتش جنگ می تواند تمامی منطقه را فرا گیرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودی، "کامل الوزنه" --تحلیلگر سیاسی اهل لبنان – معتقد است،عربستان سعودی با حمله به یکی از کوچکترین و فقیرترین کشورهای جهان و کشتار کودکان و تخریب آن، موقعیت خود را در سطح بین الملل تضعیف کرده است. همچنین سرکوب اقلیت شیعه در استان شرقی عوامیه عربستان که درنهایت به زخمی شدن 3نفر و دستگیری بیش از 30 نفرمنجر شد، حاکی از سیاستهای خصمانه دولت عربستان در قبال اقلیت شیعه است.

این تحلیلگر درپاسخ به سوال خبرنگار راشا تودی درباره میزان نگرانی مقامات عربستانی از شرایط یمن و سرکوب مردم این کشور کوچک گفت:"بدون شک عربستان عامل اصلی ایجاد این وضع پرتنش در منطقه است. عربستان در یمن با یک اقلیت بزرگ مواجه است و مجبور است این مناقشه را با برتری نظامی خود به پایان برساند. با توجه به گسترش درگیریها در بحرین و عراق، درصورتی که راه حل مناسبی برای توقف این منازعات یافت نشود، آتش جنگ می تواند تمامی منطقه را تحت الشعاع قرار دهد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر اوضاع منطقه همچون دینامیتی در حال انفجار است و اگر راه حل سیاسی درستی در این زمینه اتخاذ نشود، شعله‌های آن به سایر نقاط جهان گسترش می یابد. عربستان در حال حاضر نقش مهمی در روشن کردن آتش جنگ در این منطقه دارد. این کشور در چهار سال گذشته با صرف هزینه های زیاد، اقدام به خرید تجهیزات نظامی از کشورهای مختلف از جمله هند کرده است و این به آن معناست که عربستان تصمیمی بر پایان دادن به جنگ در منطقه ندارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: یمن ، عربستان ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار