موسویان: عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای به نفع این سازمان است

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی ایران اعلام کرد عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای به نفع این سازمان با شرکایش خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه اینترنتی اسپوتنیک  به نقل از سید «حسین موسویان» دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی ایران گزارش داد عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای (SCO) برای روابط اقتصادی این سازمان با شرکایش در سراسر آسیا مفید خواهد بود. 

موسویان درباره عضویت احتمالی تهران در سازمان همکاری شانهای در کنفرانسی در شورای ملی روابط آمریکا و اعراب گفت: این امر روابط اقتصادی ایران را با آسیا تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

 «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه احتمال عضویت کامل ایران را در سازمان همکاری شانگهای در صورت موفقیت آمیز بودن مذاکرات هسته‌ای مطرح کرد. 

موسویان در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: ایران پیش از این نیز در نشست‌های شانگهای شرکت داشته است. 

وی ادامه داد: اگر اعضای این سازمان ایران را بپذیرند، این امر فرصت‌های بیشتری را برای همکاری‌ها در آسیا فراهم خواهد کرد. 

لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد اگر توافق هسته‌ای با ایران حاصل شود، دورنمای پیوستن این کشور به سازمان همکاری شانگهای «خوب» است. 

سازمان همکاری شانگهای که در سال ۲۰۰۱ تاسیس شد در حال حاضر شامل کشورهای روسیه، چین، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان و قزاقستان است و ایران در حال حاضر با عنوان "ناظر" در این سازمان حضور دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار