تفاوت سینمای اروپا و آمریکا از دید «کریستین استوارت»

«کریستین استوارت» در مصاحبه‌ی اخیرش از دریافت جایزه سزار و تفاوت سینمای اروپا و آمریکا گفت.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از ونتی‌فر؛ ماه فوریه، "کریستین استوارت" اولین زن آمریکایی نام گرفت که توانست جایزه‌ی سزار فرانسه را به دست بیاورد. این جایزه معادل اسکار آمریکایی است. ستاره‌ی "گرگ و میش" تندیس بهترین بازیگر زن نقش مکمل را برای بازی در فیلم "ابرهای سیلس ماریا" به کارگردانی "اولیور آسایاس" دریافت کرد.

"کریستین استوارت" 24 ساله در مصاحبه‌‌ی اخیرش با هالیوود ریپورتر گفت که هنوز باور نمی‌کند افتخار کسب این جایزه نصیبش شده است.

"استوارت" در خصوص اینکه وقتی اسم خودش را به عنوان برنده در مراسم اهدای جوایز جشنواره سزار در پاریس شنیده چه احساسی داشت، گفت: اوه خدا، راستش را بخواهید مغزم سوت کشید. اصلا باور نمی‌کردم نامزد شده باشم، بعد واقعا و واقعا باورم نمی‌شد من را برگزیده باشند. به این دلیل که فرانسوی‌ها با سخت‌گیری تمام برگزیدگانشان را انتخاب می‌کنند مخصوصا اگر آمریکایی هم باشد... حس خیلی خوبی بود.

"استوارت" با خنده اضافه می‌کند: ترجیح می‌دهم اسکار فرانسوی بگیریم تا آمریکایی.

ماه می سال گذشته با نمایش فیلم "ابرهای سیلس ماریا" در جشنواره کن، "استوارت" مورد توجه فرانسوی‌ها و منتقدان قرار گرفت همچنین منتقد ونتی‌فر "جوردن هافمن" اجرای "استوارت" در این فیلم را "بهترین اجرای زندگی‌اش" دانست اطمینان دارد که "ایفای نقش او در این فیلم دیدگاه شما را در مورد شخصیت مسخره‌شده‌ی "استوارت" عوض می‌کند. رابطه‌ی علاقه فرانسه و "کریستین استوارت" دو طرفه است.

 "استوارت" در ادامه این موضوع را عنوان می‌کند که فیلمی مانند "ابرهای سیلس ماریا" مخصوصا با بودجه‌ی 6 میلیون دلاری هرگز در آمریکا ساخته نمی‌شود.

وی در ادامه می‌افزاید: شاید بتوان این فیلم را در آمریکا با بودجه‌ی چند میلیون دلاری ساخت اما آمریکایی‌ها نمی‌توانند این دست فیلم‌ها را با شکوه و عظمتی که فرانسه با داستان‌هایی که روایت می‌کند، بسازند. فرانسوی‌ها برای فیلم‌های کم‌اهمیت هم زیاده‌روی می‌کنند و آماده‌ی خطر کردن هستند. فرانسوی‌ها خود را ملزم می‌دانند داستان‌هایشان را روایت کنند آنها فیلم نمی‌سازند که مشهور و ثروتمند شوند و این نعمت بزرگی است و البته یک فاصله‌ی بی‌انتها بین سینمای اروپا و آمریکا.

"استوارت" در خصوص شهرت گفت: هنوز با بحث‌های اینترنتی و تیترهای مجله‌های زرد در مورد خودش دست و پنجه نرم می‌کند.

"استوارت" درباره‌ی پوشش خبری زندگی ستاره‌ها و مشاهیر گفت: اگر فقط درباره‌ی منبع خبرها فکر کنید این منابع یک غول سبز بسیار بسیار بزرگ از پول‌ هستند و اصلا راهی برای جلوگیری از انتشار این دست خبرها وجود ندارد اخبار ستاره‌ها صنعت جدید سرگرمی است و البته صنعت غول‌پیکر پول‌سازی است و چرا باید کارشان را متوقف کنند؟

"استوارت" به کاهش علاقه‌ی مردم به صنعت سرگرمی اعتقادی ندارد اما معتقد است که بالاخره روزی علاقه‌ی مردم نسبت به او کم می‌شود. او در این باره گفت: امیدوارانه و البته متأسفانه باید بگویم یک روزی اولویت‌های مردم کمی تغییر می‌کند و بازیگر دیگری را دوست خواهند داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار